Lidé v Česku odchází z TikToku, primárně se bojí o své soukromí a bezpečnost.
Necelých deset procent lidí přestalo používat aplikaci TikTok. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu agentury NMS Market Research, který se zaměřil na postoje Čechů k aplikaci TikTok.
Aplikaci TikTok přestalo v České republice používat 10 % lidí. Ve věkové skupině mezi osmnácti a čtyřiadvaceti lety jej smazalo dokonce 17 % někdejších uživatelů*uživatelek. Vyplývá to z dat agentury NMS Market Research.
Podle průzkumu, kterého se v průběhu dubna zúčastnilo 1 308 respondentů, Češi a Češky z TikToku odešli, protože se obávají o své soukromí a bezpečnost (42 %), 38 % z nich prostě jenom přestal bavit a 18 % se snaží omezit čas, který stráví na mobilním zařízení.
Přestože si ne všichni aplikaci odinstalovali nebo ji přestali používat, obavy o své soukromí a o data, která aplikace sbírá, má 53 % zúčastněných. Zpracování dat se obává dokonce 73 % mladých lidí. TikTok v současnosti podle průzkumu používá 43 % lidí mezi 18 a 24 lety a pětina lidí mezi 25 a 34 lety.