Občas se stane, že pod stromečkem najdeme dva stejné dárky nebo takový, který nám nevyhovuje. Mnoho obchodů ale nabízí možnost vrácení zboží.
Při nákupu v internetovém obchodě má zákazník ze zákona právo na vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů. Odstoupit od takového nákupu lze prostřednictvím e-mailu či formuláře. Zákazník musí prodejci odstoupení od smlouvy oznámit do 14 dnů, další dva týdny činí lhůta na samotné vrácení zboží.
Náklady spojené s odesláním zboží platí zákazník. Obchodník musí zákazníkovi společně s cenou samotného zboží vrátit také poštovné za původní doručení. Lhůta na vrácení částky činí rovněž dva týdny. Nutné je předložit účtenku či fakturu potvrzující koupi zboží. „Zákon nestanoví, že musíme vracet zboží v původním obalu. Takový požadavek prodejce by tedy byl neoprávněný,“ uvedla pro deník Právo ředitelka spotřebitelské organizace Test Eduarda Hekšová.
V Alze lze dárky vracet do konce ledna
Například e-shop s elektronikou Alza.cz umožňuje vrátit nevhodný dárek až do konce ledna. Zákazník následně obdrží voucher, který může vyměnit za jiné zboží. Do konce ledna lze vrátit zboží také u CZC. V Datartu a Mironetu pak nevhodné vánoční dárky přijímají do 15. ledna. Obchod s oblečením C&A přijímá nepoškozené a nenošené zboží až do 28 dnů od nákupu. Zboží přitom musí disponovat původní visačkou.