S přihlašováním do internetového či mobilního bankovnictví mají problém klienti*klientky Komerční banky, Air Bank, Fio Banky, ČSOB a České spořitelny.
Všechny dotčené banky o výpadku informovaly ve středu ráno prostřednictvím sociálních sítí. Fio banka v jedné z odpovědí na platformě X uvedla, že se pravděpodobně jedná o organizovaný kybernetický útok ze zahraničí.
Na karty nemá výpadek vliv
„Omlouváme se za komplikace, ale aktuálně evidujeme problémy s přihlášením do internetového i mobilního bankovnictví, stejně jako s funkčností našich webových stránek. Intenzivně pracujeme na vyřešení těchto potíží,“ informovala Fio Banka krátce po deváté hodině. Kybernetický útok ze zahraničí podle ní zasáhl vícero tuzemských bank.
Výpadky mobilního a internetového bankovnictví hlásila o pár minut později také Air Bank. „Na karty nemá výpadek vliv, můžete tedy platit i vybírat, jak jste zvyklí. Pracujeme už na tom, aby bylo vše zase brzy v pořádku,“ napsala. Před desátou hodinou se přidala ČSOB, podle které nemá výpadek vliv alespoň na aplikaci Smart.
Na webu Komerční banky stojí oznámení, že jsou stránky mimo provoz. Odkazy pro přihlášení do internetového bankovnictví dle zkušeností redakce Refresheru již fungují. Potíže má také Česká spořitelna.