Překročení rychlosti nebo jízda na červenou jsou podle britských výzkumníků u některých řidičů častější. Svoji roli v tom prý hraje značka auta.
Unikátní výzkum, o kterém informoval deník The Guardian, tvrdí, že majitelé vozů značky BMW, Subaru a Porsche se mnohem častěji dopouštějí překročení rychlosti, jízdy na červenou, předjíždění na dvojitých bílých čarách nebo ignorování přednosti chodců. Toto chování je u nich častější než u majitelů aut Škoda nebo Hyundai. Studie je založena na případech více než 400 tisíc dopravních nehod.
Může za to marketing?
Výzkumníci došli k závěru, že řidiči těchto aut se mnohem více dopouštějí riskantních či agresivních manévrů, které mohou vést k nehodám. Jedná se o vozy, které výrobci prezentují jako výkonná auta a jejich řidiče ve svém marketingu stylizují do role „králů silnic“.
„Víme, že některé automobilky vynakládají každoročně po celém světě stovky milionů dolarů na propagaci svých vozů pomocí obrázků, které v některých případech nenápadně naznačují spojení mezi jejich značkou vozu a výkonnou jízdou,“ říká hlavní autor studie Alan Tapp, podle jehož slov design některých značek zřejmě oslovuje řidiče, kteří mohou chtít posunout hranice výkonu daných vozů.
Tapp dále vyzývá k tlaku na výrobce a regulační orgány, aby se podívali na to, jakým způsobem mohou mít marketingové techniky nepříznivý vliv na bezpečnost silničního provozu.