Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vincenc Novák
12. listopadu 2023 v 7:00
Čas čtení 0:44

Jezdí na červenou, ignorují chodce. Řidiči BMW či Porsche častěji způsobují dopravní nehody, tvrdí studie

Diskutovat
Uložit Uložené
Jezdí na červenou, ignorují chodce. Řidiči BMW či Porsche častěji způsobují dopravní nehody, tvrdí studie
Zdroj: Unsplash/why kei/volně k užití (ilustrační obrázek)

Překročení rychlosti nebo jízda na červenou jsou podle britských výzkumníků u některých řidičů častější. Svoji roli v tom prý hraje značka auta.

Unikátní výzkum, o kterém informoval deník The Guardian, tvrdí, že majitelé vozů značky BMW, Subaru a Porsche se mnohem častěji dopouštějí překročení rychlosti, jízdy na červenou, předjíždění na dvojitých bílých čarách nebo ignorování přednosti chodců. Toto chování je u nich častější než u majitelů aut Škoda nebo Hyundai. Studie je založena na případech více než 400 tisíc dopravních nehod.  

Může za to marketing?

Výzkumníci došli k závěru, že řidiči těchto aut se mnohem více dopouštějí riskantních či agresivních manévrů, které mohou vést k nehodám. Jedná se o vozy, které výrobci prezentují jako výkonná auta a jejich řidiče ve svém marketingu stylizují do role „králů silnic“. 

9. října 2023 v 8:30 Čas čtení 0:07 KVÍZ: Poznáš model auta jen podle jeho „zadku“? KVÍZ: Poznáš model auta jen podle jeho „zadku“?

„Víme, že některé automobilky vynakládají každoročně po celém světě stovky milionů dolarů na propagaci svých vozů pomocí obrázků, které v některých případech nenápadně naznačují spojení mezi jejich značkou vozu a výkonnou jízdou,“ říká hlavní autor studie Alan Tapp, podle jehož slov design některých značek zřejmě oslovuje řidiče, kteří mohou chtít posunout hranice výkonu daných vozů.

Tapp dále vyzývá k tlaku na výrobce a regulační orgány, aby se podívali na to, jakým způsobem mohou mít marketingové techniky nepříznivý vliv na bezpečnost silničního provozu.

Domů
Sdílet
Diskuse