Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
Vincenc Novák
12. listopadu 2023 v 7:00
Čas čtení 0:44

Jezdí na červenou, ignorují chodce. Řidiči BMW či Porsche častěji způsobují dopravní nehody, tvrdí studie

Kategorie:
Zahraničí
Uložit Uložené
Jezdí na červenou, ignorují chodce. Řidiči BMW či Porsche častěji způsobují dopravní nehody, tvrdí studie
Zdroj: Unsplash/why kei/volně k užití (ilustrační obrázek)

Překročení rychlosti nebo jízda na červenou jsou podle britských výzkumníků u některých řidičů častější. Svoji roli v tom prý hraje značka auta.

Unikátní výzkum, o kterém informoval deník The Guardian, tvrdí, že majitelé vozů značky BMW, Subaru a Porsche se mnohem častěji dopouštějí překročení rychlosti, jízdy na červenou, předjíždění na dvojitých bílých čarách nebo ignorování přednosti chodců. Toto chování je u nich častější než u majitelů aut Škoda nebo Hyundai. Studie je založena na případech více než 400 tisíc dopravních nehod.  

Může za to marketing?

Výzkumníci došli k závěru, že řidiči těchto aut se mnohem více dopouštějí riskantních či agresivních manévrů, které mohou vést k nehodám. Jedná se o vozy, které výrobci prezentují jako výkonná auta a jejich řidiče ve svém marketingu stylizují do role „králů silnic“. 

9. října 2023 v 8:30 Čas čtení 0:07 KVÍZ: Poznáš model auta jen podle jeho „zadku“? KVÍZ: Poznáš model auta jen podle jeho „zadku“?

„Víme, že některé automobilky vynakládají každoročně po celém světě stovky milionů dolarů na propagaci svých vozů pomocí obrázků, které v některých případech nenápadně naznačují spojení mezi jejich značkou vozu a výkonnou jízdou,“ říká hlavní autor studie Alan Tapp, podle jehož slov design některých značek zřejmě oslovuje řidiče, kteří mohou chtít posunout hranice výkonu daných vozů.

Tapp dále vyzývá k tlaku na výrobce a regulační orgány, aby se podívali na to, jakým způsobem mohou mít marketingové techniky nepříznivý vliv na bezpečnost silničního provozu.

Domů
Sdílet
Diskuse