Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
Anna Vondráková
17. června 2024 v 8:35
Čas čtení 0:42

Až čtvrtina řidičů se plně nevěnuje řízení, uvádí výzkum. Je to nejčastější příčina nehod

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Až čtvrtina řidičů se plně nevěnuje řízení, uvádí výzkum. Je to nejčastější příčina nehod
Zdroj: Freepik/freepik/volně k užití

Za držení telefonu či jiného hovorového zařízení hrozí řidičům od letošního ledna čtyři body a pokuta ve výši až 10 tisíc korun. I tak se nehodovost z tohoto důvodu zvedla o 16 procent.

Momentálně se jedná o nejčastější příčinu nehod zaviněných řidičem, upozorňuje web ZDopravy. Během posledních tří let takto došlo k více než 50 tisícům nehod, během kterých zemřelo 165 lidí. Až ve třetině případů, kdy došlo k úmrtí či těžkému zranění, byli oběťmi chodci.

16. června 2024 v 17:50 Čas čtení 0:32 Rock for People: Policie řešila krádeže mobilů, hodinek a zhruba 100 přestupků v dopravě Rock for People: Policie řešila krádeže mobilů, hodinek a zhruba 100 přestupků v dopravě

„Nevěnování se řízení často souvisí s používáním mobilních telefonů, a to nejen k hovorům, ale s rozmachem chytrých telefonů se v řadě případů z automobilů staly pojízdné kanceláře, ať už se jedná o vyřizování e-mailů, používání chatovacích aplikací, nebo sledování zpravodajství či sociálních sítí,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.

Situaci ještě lépe popsal loňský výzkum společnosti ESRA 3. Řidiči měli na pětibodové škále označit riziková chování za volantem. Až čtvrtina z dotázaných uvedla, že v uplynulých 30 dnech alespoň jednou za jízdy četli zprávy či sledovali sociální sítě. Ještě více z nich poté minimálně jednou telefonovali bez použití handsfree.

„Téměř 4 z 10 respondentů (38,7 procenta) považují za alespoň částečně přijatelné chování, když řidič za jízdy telefonuje s využitím handsfree, bez něj pak jen 4,1 procenta,“ upozornil ředitel CDV Jindřich Frič.

Domů
Sdílet
Diskuse