Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Anna-Marie Vondráková
17. června 2024 v 8:35
Čas čtení 0:42

Až čtvrtina řidičů se plně nevěnuje řízení, uvádí výzkum. Je to nejčastější příčina nehod

Diskutovat
Uložit Uložené
Až čtvrtina řidičů se plně nevěnuje řízení, uvádí výzkum. Je to nejčastější příčina nehod
Zdroj: Freepik/freepik/volně k užití

Za držení telefonu či jiného hovorového zařízení hrozí řidičům od letošního ledna čtyři body a pokuta ve výši až 10 tisíc korun. I tak se nehodovost z tohoto důvodu zvedla o 16 procent.

Momentálně se jedná o nejčastější příčinu nehod zaviněných řidičem, upozorňuje web ZDopravy. Během posledních tří let takto došlo k více než 50 tisícům nehod, během kterých zemřelo 165 lidí. Až ve třetině případů, kdy došlo k úmrtí či těžkému zranění, byli oběťmi chodci.

16. června 2024 v 17:50 Čas čtení 0:32 Rock for People: Policie řešila krádeže mobilů, hodinek a zhruba 100 přestupků v dopravě Rock for People: Policie řešila krádeže mobilů, hodinek a zhruba 100 přestupků v dopravě

„Nevěnování se řízení často souvisí s používáním mobilních telefonů, a to nejen k hovorům, ale s rozmachem chytrých telefonů se v řadě případů z automobilů staly pojízdné kanceláře, ať už se jedná o vyřizování e-mailů, používání chatovacích aplikací, nebo sledování zpravodajství či sociálních sítí,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu.

Situaci ještě lépe popsal loňský výzkum společnosti ESRA 3. Řidiči měli na pětibodové škále označit riziková chování za volantem. Až čtvrtina z dotázaných uvedla, že v uplynulých 30 dnech alespoň jednou za jízdy četli zprávy či sledovali sociální sítě. Ještě více z nich poté minimálně jednou telefonovali bez použití handsfree.

„Téměř 4 z 10 respondentů (38,7 procenta) považují za alespoň částečně přijatelné chování, když řidič za jízdy telefonuje s využitím handsfree, bez něj pak jen 4,1 procenta,“ upozornil ředitel CDV Jindřich Frič.

Domů
Sdílet
Diskuse