Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
Karolína Fejtová
9. srpna 2024 v 12:30
Čas čtení 0:38

Hospodám hrozí pokuty v hodnotě desítek milionů. Lákaly na olympiádu

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Hospodám hrozí pokuty v hodnotě desítek milionů. Lákaly na olympiádu
Zdroj: Getty Images

Český olympijský výbor před olympiádou varoval podnikatele a firmy kvůli využití olympijských symbolů. Ty jsou totiž chráněné zákonem. Před a v průběhu her rozeslal zhruba padesát výzev.

Bez souhlasu výboru nesmí motivy her nikdo využívat pro komerční účely. „Dle zákona o ochraně olympijských symbolik, je olympijský výbor připraven domáhat se náhrady škody, která byla či bude způsobena dalším neoprávněným užitím symbolik či jejich parafrází, přičemž Vás upozorňujeme, že výše vzniklé škody se pohybuje až v řádech desítek milionů korun,“ stojí ve výzvě, kterou Český olympijský výbor rozeslal podnikům.

Tuzemský výbor se v dohledu nad využíváním motivů zodpovídá mezinárodnímu výboru. Komerčně je může používat pouze oficiální partner či sponzor, stojí v zákonu o ochraně olympijských symbolik.

9. srpna 2024 v 7:00 Čas čtení 4:18 Lukáš a Viktorie mají otevřené manželství. „Jednou jsem měl pocit, že začínám chovat city k někomu jinému“ Lukáš a Viktorie mají otevřené manželství. „Jednou jsem měl pocit, že začínám chovat city k někomu jinému“

„Nezákonné je také vytváření spojení billboard s gratulací olympijskému vítězi nebo reklama na zboží s vyobrazením pěti kruhů nebo i pozvánka ke sledování vysílání z her na zahrádce restauračního zařízení,“ řekla pro Aktuálně.cz mluvčí výboru Barbora Žehanová. Mezi olympijské motivy patří vlajka, heslo, oheň či hymna.

Skoro všechny rozeslané výzvy skončily dobrovolným stažením symbolik a závazkem, že je podniky v budoucnu používat už nebudou. Firmy či hospody o zákonu totiž někdy ani nevědí.

Domů
Sdílet
Diskuse