Brno se stává prvním městem v Česku, kde Bolt spouští dedikovanou kategorii elektrických vozidel.
Aktuálně již ve městě na platformě působí nižší desítky elektroaut, novinkou je možnost uživatelů zvolit si konkrétně tuto ekologickou variantu dopravy. To je možné díky stále se zvyšujícímu množství elektromobilů. Ostatně nově začíná v Brně fungovat sedm zcela nových vozů Tesla, které budou dostupné v rámci této kategorie.
„Naše data ukazují, že právě platformy pro sdílenou mobilitu, jako je Bolt, mohou urychlit přechod na elektrickou dopravu, snížit závislost na soukromých autech a omezit emise ve městech. Ride-hailing, který tvoří významnou část městské mobility, může tuto změnu výrazně podpořit, neboť profesionální řidiči denně najezdí velké vzdálenosti,“ vysvětluje Josef Rückl, generální ředitel společnosti Bolt pro Česko a Slovensko.
Spuštění nové kategorie nabídne dvě varianty. Standardní variantu Electric a vyšší třídu Comfort Electric, která nabídne prostornější vozy. Kromě automobilů Tesla mohou cestující využít také například vozy Hyundai Kona. Ceny kategorie Electric budou stejné jako standardní kategorie Bolt. V následujících měsících plánuje Bolt rozšíření této kategorie do dalších měst v Česku, čímž se rozšíří přístup k elektro dopravě pro ještě více uživatelů.
„Elektrifikace musí začít u vozidel s vysokým nájezdem, zejména ve městech. Zavedení elektrické kategorie v Brně je důležitým krokem k čistším městům, protože se zaměřuje na elektrifikaci segmentů s vysokou intenzitou využití, jako je právě ride-hailing,“ dodává Lukáš Hataš, výkonný ředitel Asociace elektromobilů v Česku.
Iniciativa Boltu v oblasti elektromobilů podtrhuje závazek platformy k udržitelné městské mobilitě s cílem dosáhnout uhlíkové neutrality pro veškerý provoz v Evropě do roku 2040. V rámci této strategie plánuje Bolt do roku 2030 zvýšit podíl vozidel s nulovými emisemi na své platformě na 50 procent, přičemž ve vyspělých městech, jako jsou Londýn, Paříž či Amsterdam, by mohl tento podíl dosáhnout až 70 procent.
Platforma Bolt již slouží více než 200 milionům zákazníků ve 50 zemích a 600 městech po celém světě.