Bezpečnost silničního provozu v Praze se řadí k těm nejhorším v Evropě. Česká metropole předstihla i Paříž a Londýn, vyplývá z průzkumu, který provedla společnost CycloMedia.
Téměř polovina respondentů se v ulicích české metropole necítí bezpečně. Jedním z důvodů jsou pražské křižovatky, které v chodcích vyvolávají nepříjemné pocity. Polovina dotázaných by také v Praze uvítala, kdyby byly jednodušší a přehlednější. S informací přišel web Expats.cz.
Podle Oldřicha Kassla, krajského koordinátora společnosti BESIP, je problémem hustota automobilové dopravy v hlavním městě, na kterou není pražská infrastruktura stavěna. „V hlavním městě je několik opravdu nepřehledných křižovatek, které prověří i zkušené řidiče. Mnohé z nich byly před mnoha lety stavěny pro výrazně nižší provoz a dnes jejich kapacita automobilové dopravě nestačí. Vznikají tak nebezpečné situace. Není divu, že mnozí lidé nejnebezpečnější místa raději objíždějí,“ uvedl Kassl.
Dalším problémem pražských ulic jsou elektrické koloběžky a kola, jejichž zákaz by uvítala více než polovina dotázaných. Až 60 procent obyvatel se také domnívá, že se zavedením těchto vozítek v Praze vzrostla nehodovost.
Řešení? Lepší cyklostezky a rychlostní limity
Jako řešení současné situace navrhlo 34 procent respondentů zlepšení současné cyklistické infrastruktury, dalších 60 procent si myslí, že současné cyklostezky jsou bezpečné. Každý pátý Pražan si dle průzkumu přeje snížení rychlostních limitů ve městě. Podobný počet obyvatel by také uvítal zákaz vjezdu aut do centra města.
Průzkum také uvádí, že nejlépe vnímají bezpečnost silničního provozu obyvatelé severní Evropy. Nejlépe dopadl estonský Tallin, kde se cítí bezpečně 87 procent respondentů. Mezi další bezpečná města patří Oslo, Varšava či Helsinky.