Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub Refresher+ už od 0 Kč 😱
Anna Peclová
17. března 2024 v 14:36
Čas čtení 0:37

NOVÁ STUDIE: Většina Čechů a Češek neví, co je deepfake

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
NOVÁ STUDIE: Většina Čechů a Češek neví, co je deepfake
Zdroj: Pexels/Tara Winstead/volně k užití

Server MediaGuru zveřejnil výzkum, ze kterého vyplývá, že většina české populace neví, co je deepfake.

Průzkum provedla společnost CEDMO Trends, která nabízí vhled do vývoje chování populace v oblasti konzumace různých druhů mediálních obsahů. Data ukázala, že téměř tři pětiny respondentů poslední vlny průzkumu nedokázaly správně určit, co znamená „deepfake“.

„Deepfake“ je zdánlivě reálný obraz, zvuk nebo video vytvořené umělou inteligencí, které se nezakládá na pravdě.

13. března 2024 v 14:27 Čas čtení 0:37 VIDEO: Robot na veletrhu umělé inteligence osahával reportérku. Tvůrci jeho chování prověří VIDEO: Robot na veletrhu umělé inteligence osahával reportérku. Tvůrci jeho chování prověří
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. Zdroj: Flickr/volně k užití

Nízké je také povědomí veřejnosti o principech fungování generativních AI jazykových modelů. Uvedené skutečnosti vyplynuly z jedenácté vlny měření reprezentativního longitudinálního panelového průzkumu, který vedl mezinárodní multioborový hub CEDMO při Univerzitě Karlově.

U otázky „Co je deepfake?“ zvolilo správnou odpověď pouze 41 procent respondentů. Více než polovina uvedla, že neví. Současně 35 procent lidí uvedlo, že se s deepfake obsahem v posledních měsících setkalo.

V průzkumu dále 63 procent lidí vyjádřilo obavy z toho, že politici a politické strany začnou využívat nepravdivá videa generovaná prostřednictvím umělé inteligence k poškození svých politických konkurentů. Z průzkumu také vyplynulo, že většina lidí (79 procent) se domnívá, že přestane věřit reálným videím. 

Domů
Sdílet
Diskuse