Izraelská vláda podepsala smlouvu s americkou společností Clock Tower X, která bude vytvářet obsah ve prospěch izraelského narativu.
Cílem projektu je ovlivnit, jak velké AI modely typu ChatGPT reagují na témata spojená s Izraelem a tak zasáhnout do veřejného mínění. Podle zveřejněných informací má kampaň pokrývat širokou škálu témat, včetně bezpečnostní situace, regionálních konfliktů i kulturních souvislostí.
Clock Tower bude vytvářet alespoň 80 procent obsahu, který bude „přizpůsobený publiku generace Z napříč platformami, včetně TikTok, Instagram, YouTube, podcastů a dalších relevantních digitálních a vysílacích médií.“ Cílit bude na mladé Američany a Američanky. Součástí kampaně je i snaha, aby výsledky odpovědí v AI, které se učí z internetového obsahu, byly výrazně více nakloněné narativu Izraele.
Stejný člověk se podílel na kampani Trumpa
Firma má k tomu také využívat nástroj MarketBrew AI, prediktivní platformu pro optimalizaci vyhledávání, která pomáhá přizpůsobit se algoritmům Googlu či Bingu a zlepšit viditelnost a hodnocení vybraných narativů.
Vlastníkem společnosti Clock Tower X je Brad Parscale, který měl na starosti digitální kampaň Donalda Trumpa během voleb v letech 2016 a 2020.
Podle dokumentů registrovaných v rámci amerického zákona FARA byla společnost Clock Tower najata k provedení celostátní kampaně ve Spojených státech, jejímž deklarovaným cílem je „boj proti antisemitismu“.