Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub Refresher+ už od 0 Kč 😱
Čteš poslední stranu článku:
Zpožděný či zrušený spoj? Koukni, na co máš nárok

RegioJet

Tento dopravce rozlišuje zavinění i dobu zpoždění a podmínky pro výši vrácených peněz má asi nejsložitější. Přesněji jsou rozepsané na webu. Kompenzace ale nevrací na bankovní účet, je potřeba si je vyzvednout v hotovosti na prodejním místě nebo je lze použít na další cesty. 

18. července 2024 v 13:00 Čas čtení 4:27 Drahé Chorvatsko. Zmapovali jsme, jak narostly ceny potravin i v restauracích – někde i dvojnásobně Drahé Chorvatsko. Zmapovali jsme, jak narostly ceny potravin i v restauracích – někde i dvojnásobně

Peníze si můžeme nechat vrátit i při cestování autobusem. Opět ale existuje několik podmínek. Musí se jednat o pravidelnou linku, která má nástupní nebo výstupní místo v unijním státě a zároveň je delší než 250 kilometrů. Cestující také musí mít rezervované sedadlo a zpoždění musí přesahovat 120 minut. 

Regiojet, chorvátsko
Zdroj: TASR/Dano Veselský

V takovém případě musí dopravce cestující informovat o tom, jaké mají nároky. „Mohou si vybrat mezi pokračováním cesty, přesměrováním na cílové místo a získáním náhrady jízdného,“ uvedla šéfka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová. Pokud tak neučiní, máme nárok na náhradu škody. V takovém případě dosahuje poloviny výše jízdného. Vyplatit ji musí do jednoho měsíce.

I při cestách autobusem máme nárok na občerstvení zdarma, a to v případě, kdy měla cesta trvat déle než tři hodiny a zpoždění přesahuje hodinu a půl. Opět ale platí, že občerstvení musí být možné podat bez větších komplikací přímo v dopravním prostředku nebo na nádraží.

Při problémech s dopravci je možné se obrátit na Českou obchodní inspekci, v případě zahraničních dopravců pak na Evropské spotřebitelské centrum.

Čti na předchozí straně
Dočetl jsi celý článek
Strana 2 z 2
Domů
Sdílet
Diskuse