Otravují tě reklamy na YouTube? A co teprve, když zjistíš, že se jedná o podvod, jehož nahlášení k ničemu nevede.
Možná už se ti to stalo taky. Otevřeš YouTube, zadáš, co hledáš, a než se video spustí, rozjede se reklama. Občas věcná, většinou ale jen otravná. Navíc už proti tomu pořádně nefunguje ani použití různých „blokovačů“ reklam typu AdBlock, jelikož se YouTube snaží uživatele přimět k zakoupení Premium účtu, kde jsou reklamy vypnuty. To by bylo ještě v pořádku, nyní se ale začíná na platformě rozmáhat jiný nešvar – reklamy, které jsou naprosto očividný podvod.
Na jeden takový případ upozornil i server Lupa.cz. Redaktor portálu narazil na banner, který lákal k investici do ČEZ se zaručeným měsíčním výdělkem 80 tisíc korun. Podobné scamy nejsou nic nového a většinou na ně můžete narazit ve všech koutech internetu, u tak velké a populární platformy jako YouTube je to ale přece jen docela překvapení. O to větší, že s nimi mateřská společnost Google nedokáže ani pořádně bojovat.
Jak Lupa.cz popsala, nahlášení této podvodné reklamy totiž nevedlo vůbec k ničemu. Dokonce se redaktor dočkal odpovědi, že konkrétní reklama neporušuje zásady společnosti Google, a to i přesto, že před těmito falešnými bannery varoval jak samotný ČEZ, tak Česká národní banka. Jak se zdá, problém ale přetrvává.
Potíž spočívá i v tom, že podvodníci tyto falešné reklamy často maskují různými technikami, díky nimž pak automatické servery Googlu, ale i lidští moderátoři vidí něco jiného než koncový uživatel.
Každopádně podvodné reklamy většinou poznáš například tak, že se na nich velkým písmem láká na vidinu jistého zisku, loga firem působí skutečně, ale většinou jsou na nich drobné změny proti originálu, na vícero bannerech se objevuje stále ta samá tvář atp. Na YouTube pak k nahlašování slouží tři tečky vpravo pod videem, které po rozkliknutí vedou k formuláři.