Od neděle do úterý řešilo Letiště Václava Havla problémy s nakládkou a vykládkou. Cestující na své kufry čekali i několik hodin. Problém už by měl být vyřešen.
„Letiště Praha a handlingová společnost CSAH vzhledem k nastalým problémům ihned spustily řadu opatření k nápravě vzniklé situace. Komplikace se podařilo stabilizovat díky posílení personálních kapacit při nakládce a vykládce zavazadel z řad administrativních pracovníků Letiště Praha,“ uvádí na svých stránkách.
Za vzniklé problémy se ve středu omluvil předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos. „Chtěl bych se omluvit za bezprecedentní situaci,“ řekl k problémům s odbavováním zavazadel dceřinou společností Czech Airlines. Jak informují Novinky, firmy se snaží najít brigádníky a zkrátit vykládku po příletu do jedné hodiny.
Navýšení kapacit
Do budoucna tak chtějí i navýšit kapacity, aby podobným situacím předešli. Včera odeslali asi polovinu nedoručených zavazadel, dnes by měl odletět zbytek. Problémy ale letiště řeší i s vykládáním zavazadel.
Cestující, kteří na svá zavazadla čekají dlouho, mohou vyplnit reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti. Zavazadla jim poté budou doručena zdarma na vybranou adresu do tří dnů. Letiště také posílilo kapacity informačních pracovníků.
Podle letiště byly problémy způsobeny častým zpožděním letů, nárazovým nedostatkem pracovníků nakládky, zejména ve špičkách, i přetížeností letového provozu. Ačkoliv další problémy neočekává, stále doporučuje cestujícím nechat si u sebe v příručních zavazadlech nezbytné potřeby (především důležité léky či hygienické pomůcky).