Lanovku poničily extrémní deště.
Oprava lanovky by byla extrémně drahá, podle člena představenstva a technického ředitele DPP – Povrch Jana Šurovského by vyšla na 12 až 15 milionů korun. „Vzhledem k tomu, že v březnu příštího roku předpokládáme zahájení samotné rekonstrukce tratě, nedává vůbec smysl vynakládat takové prostředky, abychom ještě nějaké dva až tři měsíce mohli na Petřín jezdit,“ dodal.
Silné deště podemlely a poškodily trať, na některých místech už ani nefunguje uchycení pražců. Navíc na ní kvůli podmáčení půdy spadl strom a hrozí zřícení dalších dřevin v blízkém okolí. Ty město plánuje vykácet. Mimo provoz je zatím lanovka do odvolání.
Dopravní podnik však pro veřejnost plánuje hned několik akcí, na kterých se se současnou lanovkou budou lidé moci rozloučit. Každou sobotu plánuje konání komentovaných prohlídek, za 60 korun si tak návštěvníci budou moci prohlédnout horní stanice lanovky, zázemí i strojovny dokonce s výkladem. Dostanou také speciální rozlučkovou jízdenku, kterou si budou moci označit.
Na říjnové neděle zase Praha připravuje dny otevřených dveří. Bez průvodců si lidé budou moci prohlédnout horní stanice petřínské lanovky, část strojovny i vozidlo. A to zcela zdarma.V případě velkého zájmu je Dopravní podnik hlavního města Prahy připraven prohlídky zopakovat i v prvním listopadovém víkendu.
Lanovka na Petřín zahájila provoz už 25. července 1891. Její provoz však byl pozastaven roku 1916 kvůli 1. světové válce a její obnovení nastalo až v roce 1932. Podruhé byl její provoz přerušen roku 1965 tentokrát kvůli sesuvům půdy, které zničily trať. Opět se rozjela o dvacet let později, kdy byla i začleněna do systému MHD.