Propouštění se má týkat manažerů a zaměstnanců na podpůrných a servisních pozicích. Česká spořitelna tak reaguje na měnící se potřeby klientů. Nižší stovky zaměstnanců banka propustí do devíti měsíců.
Banka k propouštění zaměstnanců nepřistoupila z důvodu snižování nákladů, ale kvůli změnám v potřebách klientů. Ti čím dál častěji využívají služby banky v online prostředí, tvrdí tiskový mluvčí Filip Hrubý.
V návaznosti na to společnost najme zhruba 100 nových zaměstnanců v oblasti IT a péče o klienty. K letošnímu červnu spořitelna zaměstnávala 9992 lidí.
Propouštění „nižších stovek“ zaměstnanců se dotkne především manažerů a zaměstnanců v podpůrných a servisních pozicích a mělo by proběhnout v následujících devíti měsících.
„Aktuální změna počtu a struktury zaměstnanců je v prvé řadě odrazem výrazných změn, které nastávají v potřebách a očekáváních klientů. V jejich důsledku se spořitelna zaměřuje primárně na zvyšování finančního zdraví klientů skrz digitální a osobní poradenství,“ uvedl Hrubý. „Odcházející manažeři a zaměstnanci mají k dispozici tým personalistů, kteří jim poskytují pomoc a podporu při hledání nového uplatnění na trhu,“ dodal.
Uzavírání poboček
Banka je v souvislosti se změnami v potřebách klientů připravena uzavřít i některé ze svých poboček. „Samozřejmě klesne-li v průběhu roku na některé z našich poboček zájem klientů o služby pobočky, tedy že na pobočku přicházejí pouze jednotky klientů denně, rozhodneme se jako obvykle tuto pobočku uzavřít,“ vysvětlil Hrubý.
Česká spořitelna je největší banka v Česku podle počtu klientů, kterých měla loni 4,5 milionu. V letošním prvním pololetí bance klesl čistý zisk meziročně o 16 procent na 9,3 miliardy korun. Provozní zisk se ve stejném období snížil o 17,3 procenta na 12,3 miliardy korun, píše server Novinky.cz.