Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Refresher News Česko
Otevřít v aplikaci RNews
Stáhnout
X
Tímea Krauszová
11. června 2023 18:10
Čas čtení 1:23

Problémy s autopilotem Tesla: Způsobil nejvíce nehod ve srovnání s jinými autopiloty. Při 736 nehodách zemřelo 17 lidí

Kategorie:
Zahraničí
Uložit Uložené
Problémy s autopilotem Tesla: Způsobil nejvíce nehod ve srovnání s jinými autopiloty. Při 736 nehodách zemřelo 17 lidí
Zdroj: Tesla

Problémy s Teslou pokračují.

Systém Autopilot v autech značky Tesla způsobil více než 700 nehod a 17 úmrtí od roku 2019, kdy byl poprvé ve Spojených státech zahájen, zjistil Washington Post. Autopiloty firmy, kterou vlastní momentálně nejbohatší muž světa Elon Musk, byly součástí autonehod častěji než všechny ostatní podobné řídicí programy dohromady.

Většina smrtelných nehod se navíc odehrála v posledním roce, kdy Autopilot začal být dostupný v mnohem větším počtu aut Tesla. Často šlo o srážky s motorkami.

11. června 2023 14:14 Čas čtení 0:43 Cizinec v Brně pobodal dva muže, jeden z nich zemřel. Policie hledá svědky Cizinec v Brně pobodal dva muže, jeden z nich zemřel. Policie hledá svědky

Americké úřady už Teslu vyšetřují

Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) vede vůči Tesle nejedno vyšetřování. Podle WP data ukazují, že auta Tesla jsou součástí závažnějších a smrtelných nehod častěji než jiná auta.

Dokonce i ve srovnání s jinými auty, která nabízejí nějakou formu samořídicího módu nebo asistence, je počet nehod podstatně nižší. Z 807 nehod, ve kterých se využil nějaký program pro automatické řízení, většina z nich (až 736) zahrnovala Teslu. Na druhém místě je Subaru se 23 nehodami od roku 2019.

Jak funguje Autopilot v Tesle:
Tesla představila Autopilot v roce 2014 a využívá ho více než 800 tisíc vozů v USA. Základní program je zabudován, za některá vylepšení si uživatelé musí připlatit.

Autopilot dokáže udržovat stabilní rychlost a vzdálenost od vozidel před ním, držet se v pruhu a manévrovat vjezd a výjezd z dálnic. U Full Self-Driving módu, který je experimentální verzí za příplatek, si však můžeš nastavit cestu z bodu A do bodu B a auto ji odjede samo. Umí i odbočit, zastavit na stopkách a semaforech či přejet z pruhu do pruhu.

V obou módech však musí řidiči zůstat v pozoru a v případě potřeby zasáhnout.

S Autopilotem Tesly je hlášeno několik problémů. Statisíce modelů firma musela stáhnout z trhu kvůli obavám z nesprávného rozpoznávání semaforů, další modely měly například problémy s fantomovým brzděním – narychlo zpomalily, přestože na cestě překážka nebyla. Majitelé si pravidelně stěžovali i na asistenční systémy, automatické parkování, navigaci či na neřízenou samovolnou akceleraci.

12. dubna 2024 11:27 Čas čtení 0:35 Norský region chce, aby byl den o dvě hodiny delší. Plán ale příliš promyšlený nemá Norský region chce, aby byl den o dvě hodiny delší. Plán ale příliš promyšlený nemá

Výjimečně nebezpečné jsou Tesly pro motorkáře, 4 ze 17 smrtelných nehod, při kterých řidiči využívali Autopilot, byly právě srážky s motorkáři. NHTSA momentálně vyšetřuje zhruba 40 nehod ve snaze porozumět technologii a jejím nedostatkům.

Domů
Sdílet
Diskuse