Řetězec KFC se poprvé vyjádřil ke kauze s prošlým masem.
K situaci se pro iDNES.cz vyjádřila evropská divize KFC Europe, která tlumočila oficiální stanovisko mateřské společnosti Yum! Brands.
„Naše restaurace a jídlo jsou bezpečné,“ uvádí KFC. Zdůraznili, že od začátku roku proběhlo více než 250 státních kontrol a žádná z provozoven nemusela být uzavřena. Připouští, že „byly zjištěny některé procesní nedostatky, které firma okamžitě napravila a využila je k posílení interních postupů v celém řetězci.“
„Důvěra se nebuduje mlčením. Buduje se transparentností a sdílením ověřených faktů, nikoli podporováním spekulací. Proto jsme chtěli nejdříve ověřit fakta, než se k tomu vyjádříme. Jsme přesvědčeni, že naše provozy v Česku splňují naše globální standardy, a chceme být transparentní a zodpovědní při plnění našeho slibu zákazníkům,“ dodávají.
Jak to začalo?
Celá kauza se rozběhla poté, co novinář Jan Tuna na svém kanálu zveřejnil několik reportáží z liberecké pobočky. V nich tvrdil, že se zde nakládá s kuřecím masem způsobem, který neodpovídá hygienickým standardům.
Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) pak zahájila rozsáhlé kontroly a v listopadu zjistila, že zaměstnanci rozmrazovali kuřecí maso ve stojaté vodě.
„KFC tím porušil ustanovení o hygieně potravin, když nedodržel postupy založené na zásadách systému HACCP (preventivní systém pro zajištění bezpečnosti potravin). Zavedení a dodržování tohoto systému je povinné ze zákona a zcela standardně kontrolováno dozorovými orgány,“ uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva.