Muž z Táborska se stal obětí podvodníků, kteří se vydávali za zástupce banky. Na jejich účet poslal stovky tisíc korun.
V druhé polovině prosince loňského roku muže telefonicky kontaktoval neznámý pachatel, který se představil jako pracovník jedné banky. Od poškozeného vyžadoval souhlas s podmínkami úvěru, o který měl žádat osobně na bankovní pobočce. Vzhledem k tomu, že poškozený žádný úvěr nesjednával, zavěsil. Tím ale příběh nekončí.
Podvodníci se vydávali i za policii
„Následně mu zavolala jemu neznámá žena z jiného telefonního čísla, která mu sdělila, že je z bezpečnostního oddělení banky, a pokud chce zabránit tomu, aby si na něj někdo vzal neoprávněně úvěr, tak si musí nainstalovat aplikaci Viber do mobilního telefonu pro další zabezpečenou komunikaci, což muž v obavě o své peníze učinil,“ informovala policejní mluvčí Štěpánka Schwarzová.
Zároveň muži přišel falešný e-mail, ve kterém ho jeho banka informovala o tom, že mu chce někdo zpronevěřit osobní údaje a zneužít přístup do jeho účtu.
Pachatelé se při svém konání nestyděli vydávat ani za policii. Pro muže připravili falešný e-mail, který obsahoval propustku z práce z důvodu občanské povinnosti. Muž byl následně požádán, aby ve své bance v Českých Budějovicích vybral více než 250 tisíc korun, které měl vložit do bitcoinmatu pomocí QR kódů. Poté, co tak učinil, ho pachatel poslal na pobočku v Táboře, kde vybral dalších 400 tisíc korun.
Pachatel s mužem následně přestal komunikovat, poškozený tak přišel v součtu o více než 700 tisíc korun. Případ nyní vyšetřují policisté z obvodního oddělení v Sezimově Ústí, kteří po pachateli pátrají.
Podobných podvodů přibývá
Policisté upozorňují na podobné podvody, jejichž počet v poslední době přibývá. „Podvodníci se snaží využít strach poškozených o jejich finanční prostředky, kdy je přesvědčí o tom, že je potřeba peníze ‚bezpečně‘ uložit v bitcoinmatu. Dávejte vždy pozor například na e-mailové adresy, ze kterých s vámi pachatel komunikuje, většinou obsahují písmena či znaky navíc a je možné podle toho poznat, že jsou falešné,“ doplnila Schwarzová.
V tomto konkrétním případě to např. bylo [email protected]. Pokud máš jakékoliv pochybnosti, kontaktuj infolinku své banky či přímo bankéře, který potvrdí, že se skutečně jedná o podvodné jednání.