Podle průzkumu firmy Deloitte, kterého se účastnilo 500 mladých lidí z České republiky, vnímají nové generace smysluplnost a pohodu své práce podobně jako zahraniční průměr.
Dokonce 84 procent příslušníků generace Z uvedlo, že jim jejich současná práce dává smysl, v generaci mileniálů to poté potvrdilo 79 procent dotázaných. „Vypovídá to o tom, že si dobře uvědomují, jak velký vliv na ně práce má a že nevhodná pozice nebo zaměstnavatel mohou mít velmi negativní dopad na kvalitu jejich života,“ upozornila Andrea Černá, expertka na HR trendy společnosti Deloitte.
Zaměstnavatele na základě jeho etických zásad by dle průzkumu odmítlo 37 procent mladých Čechů, momentálně stejné hodnoty a cíle sdílí 67 procent generace Z a 60 procent mileniálů. V tomto ohledu se také výsledky nijak zásadně neliší od zahraničního průměru.
Rozdíl je však patrný ohledně názoru na podnikání. To, že má pozitivní dopad na širší společnost, si myslí jen 34 procent generace Z (o 16 procent méně než ve světě) a 26 procent mileniálů (zde rozdíl dosahuje dokonce 21 procent).
„Jedním z důvodů může být obecně menší optimismus nebo chceme-li zdravě kritické myšlení českých respondentů v podobných průzkumech Češi vs. svět. Zároveň však výsledek jasně odráží vlažnější přístup (nejen) českých firem k udržitelnosti a společensky odpovědnému podnikání,“ uvedl expert Deloitte na udržitelnost David Mejsnar.
Rovné platy a transparentní odměňování podporuje 35 procent generace Z a 44 procent mileniálů. Pro inkluzivní pracovní příležitosti se poté vyslovilo přes 20 procent mladých Čechů a Češek. Část také souhlasí s tím, že by podniky měly podporovat vzdělávací programy, stipendia a mentorství.