Nejznámější podobou impersonifikace je typ podvodu s názvem phishing.
- Podvod prostřednictvím impersonifikace se stává jedním z největších zdrojů příjmů pro kybernetické zločince. Tak jako většina podvodů, i tento má za cíl přimět oběti, aby útočníkům poslali peníze nebo osobní a finanční údaje.
- Jelikož nevidíme osobu nebo společnost na druhé straně e-mailu, zprávy na sociální síti či SMS, je pro podvodníky jednodušší předstírat, že jsou někým jiným.
- Kybernetičtí zločinci mohou získané údaje prodat na dark webu nebo je sami zneužít k podvodům s identitou. Nejzjevnější podobou impersonifikace je podle společnosti Eset typ podvodu s názvem phishing.
Citát: „Podvody s impersonifikací se neustále zdokonalují. Podle Federální obchodní komise (FTC) podvodníci využívají stále více kanálů a technik, takže vás například falešný zaměstnanec Amazonu může přesměrovat do neexistující banky nebo dokonce k podvodnému zaměstnanci FBI či FTC, který vám poskytne fingovanou podporu,“ uvedla společnost.
Širší kontext: Existují však i jiné druhy tohoto podvodu, přičemž stále větším problémem jsou falešné účty na sociálních sítích. Používají se k šíření podvodných odkazů a nabídek, které znějí až příliš dobře na to, aby byly reálné. Populární jsou také falešné mobilní aplikace vydávající se za legitimní software. Jejich cílem je získat osobní údaje, zaplavit obrazovku obětí reklamami nebo je zaregistrovat do různých služeb za prémiovou cenu.