Expozice s názvem „Opuštěný vlk“ Briana Daileyho zneužívala týrání zvířat pod záminkou umění. Vyděšené vlky umělec zavřel do klece na betonové podlaze uprostřed galerie.
V galerii Karpuchina v neděli zasahovala Policie ČR a Městská veterinární správa v Praze. Na zastavení výstavy se podílela i organizace Hlas zvířat. Týraná zvířata měla být původně převezena do Zoo Tábor, která s umístěním vlků souhlasila. Transport zvířat však na chvíli zkomplikovala policie, kvůli nedostatku prostředků na převoz. Na místo nakonec přijela Česká inspekce životního prostředí a vlky se podařilo ve spolupráci s policií odebrat.
„Jádro performance Osamělý vlk spočívá v drsném vizuálním ztvárnění – uvězněný vlk uzavřený v kleci o rozměrech 400 × 1000 centimetrů, umístěné uprostřed galerijního prostoru. Klec ze všech stran záměrně obklopuje chodník o šířce 45 centimetrů, který nabízí lidským pozorovatelům úzký prostor pro rozjímání a zkoumání osamělého tvora,“ uvádí galerie v popisu projektu. „Toto pečlivě vytvořené prostorové uspořádání slouží jako alegorie boje, kterému čelí jedinci vzdorující přitažlivosti konformity,“ dodává.
Původní úmysl umělce se však nepotkal s pochopením. Komentáře veřejnosti výstavu spíše kritizují. „Performance s živým vlkem v depresivním prostředí sklepení v centru metropole, kam umístíte živého tvora na studený beton, opravdu vytváří depresivní zážitek, který ale nevyvěrá z toho, že se alegoricky přenesu do boje lidského jedince s konformitou, ale z toho, že inteligentní tvor – lidská bytost – je schopen v rámci rádoby uměleckého aktu vytvořit vězení pro jinou živou bytost,“ píše jedna z uživatelek.
„Ale proč takto dehonestující estrádu vůbec dovolíte. Proč se do klece nezavře sám umělec nebo galerista? To by pak bylo o interakci,“ pozastavuje se. Ne příliš kladně vzpomíná na výstavu i další uživatelka. „Bylo to příšerné představení, na které nelze zapomenout. Žádný živý tvor si nezaslouží takové kruté zacházení,“ napsala.