Více než deset milionů aut prošlo od loňského léta německou zkušebnou TÜV v rámci povinných technických kontrol. Každé páté neprošlo.
Nejhůře na tom jsou značky Tesla a Dacia. Jedno z nejprodávanějších aut v Evropě, Tesla Model 3, se pak v kategorii nejmladších aut umístilo na vrcholu v podílu vážných závad.
Celkově se do zprávy TÜV pro rok 2024 dostalo 221 modelů. Ty byly rozděleny podle stáří a v přehledu jsou nově už i vozidla starší 12 let. Čím starší auto, tím se pak mění jeho problémy. Zatímco vozy v kategorii do tří let mají největší potíže s osvětlením, u starších dochází na problémy s brzdami, výfukovým systémem, a hlavně úniky kapalin.
| Stáří | Model | Podíl vážných závad |
| 2–3 roky | Tesla Model 3 | 14,7 % |
| Dacia Logan | 11,4 % | |
| Seat Alhambra | 10,3 % | |
| 4–5 let | BMW X5/X6 | 17,9 % |
| Volkswagen Sharan | 17,7 % | |
| BMW řady 2 Active/Gran Tourer | 17,6 % | |
| 6–7 let | Dacia Dokker | 25,9 % |
| BMW řady 5/6 | 24,8 % | |
| Dacia Duster | 24,6 % | |
| 8–9 let | Dacia Dokker | 32,2 % |
| Fiat Punto | 29,7 % | |
| Dacia Logan | 29,1 % | |
| 10–11 let | Renault Twingo | 36,2 % |
| Dacia Logan | 35,5 % | |
| Renault Clio | 34,6 % | |
| 12–13 let | Dacia Logan | 40,9 % |
| Renault Twingo | 39,9 % | |
| Nissan Qashqai | 38,8 % |
Výjimkou jsou pochopitelně elektromobily. Ty díky rekuperačnímu systému brzdí motorem, samotné brzdy se tak tolik neopotřebí. Paradoxně je trápí opačný problém, a to dlouhodobá nečinnost. Mnohem častěji však majitelé takových aut řeší potíže se zavěšením kol, což nebývá vůbec levná záležitost.
V porovnání s loňským rokem se počet aut, která technickou prohlídkou neprošla, celkově mírně navýšil. Zkušebna to ovšem dává do souvislosti se stárnutím vozového parku v Německu. Zatímco ještě v roce 2011 bylo průměrné stáří německých vozů zhruba osm let, letos už to je kolem deseti.