Státní zemědělská a potravinářská inspekce provedla kontroly v restauracích sítě KFC. V jedné našla něco, co požadavkům rozhodně nevyhovovalo.
Mluvčí inspekce Pavel Kopřiva pro server Novinky uvedl, že ze sedmi připravených kusů byly čtyři pokryté šedobílou plísní, která byla viditelná pouhým okem. Jednat se mělo o plněný muffin tripl choco. Všechny nabízené muffiny byly okamžitě zlikvidovány a inspekce zahájí řízení o uložení sankce.
Incident v Jenišově na Karlovarsku však není ojedinělým případem, který musí řetězec KFC nyní řešit. Kontroly inspekce prováděla na základě podnětu influencera Jana Tuny, který na YouTube nedávno zveřejnil několik reportáží, ve kterých firmu obviňuje z toho, že zákazníkům a zákaznicím nabízí zkažené maso. Podle něj má jít o běžnou praxi společnosti.
Inspekce už provedla přes 200 kontrol a odhaleny byly zatím dva další nedostatky. V jednom případě zaměstnanec nechal rozmrazit kuřecí maso ve stojaté vodě, což zvyšuje mikrobiologická rizika, a v tom druhém bylo nalezeno marinované maso s prošlým datem použitelnosti.
KFC nekvalitní potraviny odmítá
Společnost, která řetězec provozuje, se nařčení z prodávání zkažených výrobků brání. „Nedostatky v potravinových standardech jsou pro nás nepřijatelné, ale kontroly potvrzují, že naše systémy fungují dobře,“ uvedl v tiskové zprávě prezident značky KFC ve společnosti AmRest Thomas Lacek. Plesnivé muffiny byly podle jeho slov zlikvidovány a byla přijata navazující opatření v souladu se všemi platnými předpisy.
„V rámci kontrol SZPI zjistila rovněž další méně závažné nedostatky, které jsou v restauračních zařízeních běžné, zejména v oblasti hygienických požadavků, nepředstavují ale porušení kritérií bezpečnosti potravin. Všechny tyto nedostatky byly rovněž okamžitě napraveny,“ dodává AmRest.
„Každá naše restaurace v Česku byla dosud zkontrolována minimálně třikrát – včetně opakovaných auditů třetích stran a kontrol místních úřadů. Můžeme s jistotou prohlásit, že jsme nenašli žádné důkazy o systémových problémech v oblasti bezpečnosti potravin či hygieny v našich restauracích.“