Před rokem na evropský trh vstoupil čínský obchod Temu. Od té doby u něj nakoupí přes 75 milionů lidí měsíčně. V čem je značka problematická?
Temu prodává výrobky za velmi nízké ceny, jedná se o fast fashion společnost. Populární se stala díky tomu, že žijeme v konzumní době. „Oproti době před dvaceti lety kupujeme dvakrát více věcí, které ale vydrží dvakrát méně času. Nízká kvalita produktů a marketingová strategie nás vedou k nadměrné spotřebě,“ cituje Česká televize Charlotte Soulary, manažerku francouzské asociace Zero Waste.
Internetový obchod podle odbornice používá agresivní marketingové metody a nutí lidi koupit více věcí. To ale není jediný problém, nabízí i napodobeniny známých značek, což je nezákonné. Podle právních předpisů výrobce nesmí vyvolat záměnu a vydávat se za jinou společnost.
Vzhledem k tomu, že se jedná o čínskou společnost, se odborníci obávají i o bezpečnost aplikace samotné. V Číně totiž veškerá data, která aplikace sbírají, mohou být podle předpisů použita čínským státem, varoval odborník na kybernetickou bezpečnost Michal Thim.
O nebezpečí čínských aplikací v souvislosti s daty se hovoří již déle. Příkladem může být nynější diskuse o zákazu čínské platformy TikTok Spojenými státy americkými.