Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej REFRESHER+ jen za 25 Kč
Kateřina Viková
14. června 2023 16:33
Čas čtení 0:48

Google musí omezit byznys s digitální reklamou, nařídila to Evropská komise

Kategorie:
Zahraničí
Uložit Uložené
Google musí omezit byznys s digitální reklamou, nařídila to Evropská komise
Zdroj: Google/volně k užití

Evropská komise nařídila americké technologické společnosti Google, aby prodala část podnikání s digitální reklamou. Je to reakce na obavy vyjádřené evropským antimonopolním orgánem, že by internetový gigant mohl využít své dominantní postavení na trhu.

Evropská komise (EK), která je hlavním exekutivním orgánem Evropské unie a plní i roli antimonopolního úřadu, se začala případem Googlu zabývat před dvěma lety. 

Google upřednostňuje své reklamy před jinými inzerenty

Podle Komise společnost porušila antimonopolní pravidla EU tím, že narušila hospodářskou soutěž v odvětví reklamního průmyslu (adtech). Komise se staví proti tomu, že Google upřednostňuje své vlastní online reklamy na úkor konkurenčních poskytovatelů reklamních služeb, inzerentů a online vydavatelů. Podle výzkumné společnosti Insider Intelligence je Google nejdominantnější digitální reklamní platformou na světě s 28% tržním podílem na globálních příjmech z reklamy.

„Společnost shromažďuje uživatelská data, prodává reklamní prostor a působí jako prostředník pro on-line reklamu,“ uvedla eurokomisařka Margrethe Vestager, která je zodpovědná za spravedlivou hospodářskou soutěž. Google je tedy zastoupen téměř na všech úrovních odvětví reklamního průmyslu.

Komise požaduje od Googlu prodej části reklamních služeb

V prohlášení EK tvrdí, že „pouze povinný prodej části služeb společnosti Google by vyřešil obavy z narušení hospodářské soutěže“. Google však označil tvrzení Komise za nepodložené. 

12. dubna 2024 11:27 Čas čtení 0:35 Norský region chce, aby byl den o dvě hodiny delší. Plán ale příliš promyšlený nemá Norský region chce, aby byl den o dvě hodiny delší. Plán ale příliš promyšlený nemá

Příjmy z reklamy, které zahrnují příjmy z vyhledávacích služeb Googlu, Gmailu, Google Play, Map Google, reklamy na YouTube, Google Ad Manager, AdMob a AdSense, loni dosáhly 224,5 miliardy dolarů (4,9 bilionu korun). To představuje 79 procent jeho celkových příjmů.

Domů
Sdílet
Diskuse