V polovině října v Maďarsku Lidl spustil pojízdný supermarket, který má zajistit dostupnost potravin zejména v menších obcích, kde nejsou žádné obchody. Zatím se jedná o pilotní projekt, supermarket na kolečkách bude objíždět zemi do konce listopadu.
„Někde žádný obchod není, jinde má jen velmi omezený sortiment,“ cituje iDnes.cz slova předsedkyně představenstva společnosti Lidl Maďarsko Zity Szlavikovics pro maďarský web Budapest Business Journal.
Společenská odpovědnost i tržní experiment
Szlavikovics vysvětlila, proč se Lidl k iniciativě rozhodl. „Naším cílem samozřejmě zůstává otevírat nové prodejny, ale i kdyby byly všechny podmínky ideální, nemohli bychom být přítomni ve všech obcích,“ vysvětlila. „Chceme posílit venkovské komunity a podpořit jejich udržitelnost tím, že jim zlepšíme přístup k potravinám,“ popsala úmysly obchodního řetězce.
Mobilní prodejna nabízí základní potraviny za stejné ceny jako v kamenných prodejnách Lidlu po celé zemi. Rozváží více než 80 druhů zboží, včetně čerstvého ovoce a zeleniny, mléčných výrobků, mražených a trvanlivých produktů, ale i čisticích prostředků.
Znovu by mohl vyjet na jaře
Pojízdný supermarket nyní během 25 dní objede 48 vesnic a měst s celkovým počtem zhruba 28 tisíc obyvatel s tím, že na každém místě se zastaví na několik hodin. Na projektu pracuje více než 70 lidí. „Pokud se osvědčí, plánujeme ho znovu spustit na jaře,“ informovala Zita Szlavikovics.