Dálkový vlak ComfortJet v úterý představili České dráhy a výrobci Škoda Group Siemens Mobility na pražském hlavním nádraží.
Do konce dubna bude jezdit na trase mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem. Poté se jeho trasa rozšíří až k Františkovým Lázním. Do konce roku bude mít Česko k dispozici osm těchto souprav. Během léta je České dráhy plánují nasadit na cesty do Berlína a Hamburku a v příštích letech i do Vídně, Bratislavy a Budapešti.
„Díky dodávkám těchto nových moderních vlaků budeme navíc moci nahradit staré vozy i na dalších linkách, kde ještě obnova neproběhla,“ napsaly České dráhy na platformu X.
Prozatím bude vlak fungovat bez řídicího a restauračního vozu. „Bez možnosti občerstvení ale cestující nebudou. Restaurační vůz bude k soupravám připojen a půjde o vůz klasické stavby ze stávajícího parku Českých drah,“ cituje web Dopraváček Michala Krapince, předsedu představenstva a generálního ředitele Českých drah.
Krapinec dodal, že České dráhy budou pokračovat v postupném vyřazování starších vozů a jejich náhradou modernějšími typy s klimatizací, Wi-Fi a dalším vybavením, které budou uvolněny z linek nově provozovaných jednotkami ComfortJet.
Celková hodnota smlouvy pro výrobu a nákup ComfortJetů je přes dvanáct miliard korun. Soupravy, kterých České dráhy koupily dvacet, se budou skládat z devíti vozů. Dodány by měly být do roku 2026. Maximální rychlost vlaku je 230 kilometrů v hodině.