Kromě hlavního nádraží mají podzemní zastávky vzniknout ještě na Václavském a Karlově náměstí, Florenci a v Karlíně. Výstavba proběhne v letech 2035 až 2047.
Do nových podzemních zastávek v Praze se investuje až 185 miliard korun. Regionální doprava se převede pod zem, dálková pak zůstane na povrchu, uvádí s odkazem na ministra dopravy Martina Kupku (ODS) web ČT24.
Tunely budou dlouhé 10,6 kilometru, protnou se právě na Hlavním nádraží. „Jeden povede pod stávajícími podchody na nástupiště, druhý pak bude ještě o úroveň níže. Obě části stanice propojí tunel s eskalátory, vestibuly se budou nacházet na náměstí Winstona Churchilla a v nové odbavovací hale hlavního nádraží,“ uvedl ministr.
Železnice by měla vyřešit přeplněné příměstské vlaky. Odlehčí i nejvíce přetíženým úsekům v centru města. „Posílená železnice zároveň odvede část dopravy ze silnic,“ upřesnil náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib (Piráti).
O podzemce se v Praze mluví už od šedesátých let minulého století. Aktuální studie začala vznikat před čtyřmi lety. Podobná řešení jsou přitom v zahraničí běžná.