Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
Anna-Marie Vondráková
28. ledna 2025 v 16:08
Čas čtení 1:19

Brno přepracuje kritizovanou MHD kampaň. „Creepy muž“ z vizuálů pravděpodobně zmizí

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Brno přepracuje kritizovanou MHD kampaň. „Creepy muž“ z vizuálů pravděpodobně zmizí
Zdroj: DPBM/propagační materiál

Některé plakáty kampaně Jsme víc než MHD se v posledních dnech staly terčem kritiky. Dopravní podnik Brna se je proto rozhodl upravit.

„Plakát, který poukazuje na fakt, že se dá v MHD seznámit, se ukázal být pro některé problematický. Vaše názory nebereme na lehkou váhu,“ uvedl podnik. Nové plakáty by se ve vozech mohly objevit v průběhu příštího týdne.

Nová kampaň měla ukázat, že MHD lidé nepoužívají jen k přepravě, ale například ke studiu či k zábavě. Na tom by samozřejmě nebylo nic špatného, ale spoustu lidí znepokojil plakát Jsme vaše seznamka. Je na něm totiž vyobrazen muž stojící za ženou, která mu nevěnuje žádnou pozornost. Fotografie totiž evokuje spíše to, že muž ženu obtěžuje, než že navazuje příjemnou konverzaci.

„Ten vizuál vůbec nedává smysl, kdy tam muž zezadu podivně pokukuje po ženě, která k němu ani není otočená a nenavazuje s ním žádný kontakt. Moc nerozumím tomu, proč se brněnský dopravní podnik vydává touhle cestou místo toho, aby následoval světové metropole, které se naopak snaží omezit problém nevhodného chování a nějakým způsobem upozornit, aby se lidé v MHD cítili třeba bezpečně,“ upozornila Johana Nejedlová z organizace Konsent.

Kritice se brněnský dopravní podnik nejprve bránil. „Naše kampaň v tomto konkrétním případě znázorňuje MHD jako jedno z míst, kde je možné se seznámit. Tuto zkušenost má řada cestujících. Stejně jako v předchozích kampaních i nyní pracujeme s nadsázkou,“ napsala pro Deník N mluvčí Hana Tomaštíková. „Pokud se někoho z cestujících tento konkrétní plakát dotýká, pak je nám to líto a omlouváme se. Nikdy není možné se trefit do vkusu všem.“ Kampaň se ale i tak nyní rozhodli přepracovat.

16. srpna 2024 v 13:16 Čas čtení 1:24 Praha oficiálně spustila kampaň upozorňující na sexuální obtěžování v MHD Praha oficiálně spustila kampaň upozorňující na sexuální obtěžování v MHD

Opakem by mohla být kampaň Dopravního podniku hlavního města Prahy, která právě ve spolupráci s Konsentem upozorňuje na sexuální obtěžování v MHD. „Je potřeba jasně pojmenovat, jaké chování v MHD netolerujeme. A zadruhé říct, že je úplně v pořádku se proti obtěžování ozvat, přestože se nás třeba zrovna přímo osobně netýká,“ uvedl tehdy primátorův náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

Domů
Sdílet
Diskuse