Kromě přehodnocení testu z matematiky žádají i o snížení hranice úspěšnosti v testu z českého jazyka.
Petici maturantů a maturantek za přehodnocení obtížnosti didaktického testu z matematiky už podepsalo téměř devět tisíc lidí. Kromě toho vznikla taky petice i za snížení hranice úspěšnosti u didaktického testu z českého jazyka, která za dva dny získala přes šest tisíc podpisů.
Nejčastější výtky směřují k nejasným otázkám, které umožňovaly různé interpretace, a k přehnané obtížnosti úloh, které neodpovídaly běžnému středoškolskému učivu. Dalším problémem byl krátký časový limit, který mnoho maturantů*ek nezvládlo stihnout kvůli rozsahu testu.
Maturanti*ky u petice ohledně didaktického testu z češtiny žádají, aby:
- došlo k přezkoumání problematických úloh odbornou nezávislou komisí,
- byla snížena hranice úspěšnosti z 44 % na nižší procento,
- byli studenti*ky včas a srozumitelně informováni o všech změnách týkajících se hodnocení
U petice zamřené proti didaktickému testu z matematiky maturanti*ky žádají:
- prošetření adekvátnosti a srovnatelnosti letošního testu s předchozími roky,
- zohlednění mimořádné obtížnosti při vyhodnocování výsledků a stanovení hranice úspěšnosti,
- transparentní vyjádření CERMATu k výběru a schvalování úloh v letošním testu,
- zvážení snížení bodové hranice pro úspěšné složení zkoušky
Obě petice jsou adresovány Centru pro zjišťování výsledků vzdělávání (CERMAT) a Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy.
Jak uvádí Seznam Zprávy, podle ředitelky Cermatu Barbory Rosůlkové k případnému posouzením dojde až po dokončení vyhodnocování zkoušky. „Zatím se nemůžeme vyjadřovat, dokud nemáme všechny potřebné informace,“ řekla serveru Rosůlková.