Sociální síť TikTok má vážný problém s falešnými videi. Jednou z posledních obětí tzv. deepfaků se stal americký influencer MrBeast, který v oficiální reklamě vytvořené umělou inteligencí „rozdával“ tisíce iPhonů za dva dolary.
Sponzorované video se na TikToku objevilo v pondělí. Klip obsahoval nejen influencerovo oficiální logo, ale také modrou fajfku vedle uživatelova jména, která označuje oficiální profily. Celý klip nicméně působí velmi umělým dojmem a nese prvky umělé inteligence, informoval deník Insider.
MrBeast se již k případu vyjádřil na sociálních sítích, kde potvrdil, že video není pravé. „Jsou platformy sociálních médií připraveny zvládnout nárůst deepfake s umělou inteligencí? Je to vážný problém,“ doplnil.
Reakce diváků na sebe nenechaly dlouho čekat. „Na tuhle s***ku naletí jenom boomeři,“ nechal se podle Insideru slyšet jeden z uživatelů. „Páni, vy jste tak dobří v moderování reklam,“ přidal se ironicky další.
Tom Hanks a reklama na zuby
TikTok přitom ve svých zásadách uvádí, že zakazuje syntetická média, která obsahují vizuální nebo zvukovou podobu skutečné osoby. Společnost také údajně blokuje reklamy, které porušují ochranné známky či jiná porušení duševního vlastnictví.
Neautorizované příspěvky obsahující content generovaný umělou inteligencí jsou ve světě sociálních sítí stále běžnější. Svoji zkušenost s tím má i herec Tom Hanks, jenž před několika dny zveřejnil příspěvek, ve kterém své fanoušky varuje před falešným videem, v němž měl údajně propagovat jakýsi „zubní plán“.