Lépe se dostaneme například do Polska, Rakouska a na Slovensko. Připlatíme si ale v průměru o 9,5 procenta.
Minulý rok se jízdné ČD zvedlo o patnáct procent, letos tak došlo k mírnějšímu nárůstu. Vnitrostátní jízdy by se měly lehce zkrátit, v regionální dopravě plánují nasazovat modernější vlaky. Po Praze a Středočeském kraji by již na začátku roku měly začít jezdit vlaky RegioFox 847, během roku je pak dráhy nasadí i na Vysočinu a do Pardubického kraje. Modernizace vlaků pak čeká i Olomoucký, Jihočeský a Moravskoslezský kraj, informuje server iDnes.
S novým jízdním řádem přichází i více spojů. Například v noci se již s ČD dostaneme i do Curychu, Krakova, Budapešti nebo Bratislavy. Dráhy přidají i spoj z Ostravy do Vídně. Tam se nyní i lépe dostaneme z Prahy. Vlak Silva Nortica by nově měl jezdit i ve všední dny.
Navýšení cen se dotkne jízdenek, které jsou založené na kilometrovém tarifu. Dle webu Měšec si za desetikilometrovou trasu v základním tarifu připlatíme tři koruny. Na sto kilometrech to pak bude sedmnáct korun. Na druhou stranu cena traťové měsíční jízdenky na deset dní klesne. Jedná se o jízdenku, kterou lze využít na deset dní po dobu jednoho měsíce. Tu často lidé využívají při cestování do zaměstnání a ČD je chtějí podpořit.
Změny nechystají jen České dráhy. Rozšíření spojů a vlaků chystá i RegioJet. Ten by měl například začít jezdit z Prahy do Berlína.
Dojde i k lehké úpravě jízdních řádů. Ty nové jsou k dispozici na stránkách Správy železnic. Aktuální ceník je zase dostupný na webu Českých drah.