České školství momentálně prochází důležitou reformou. Ministr školství Mikuláš Bek (STAN) ji považuje za „dohánění dluhů z minulosti“.
Během debatního pořadu televize Nova se Bek mimo jiné vyjádřil k začlenění tématu LGBTQ+ do výuky. Podle něj by mělo být reflektováno. Jeho oponent v debatě, místopředseda sněmovního výboru pro vědu, vzdělávání, kulturu, mládež a tělovýchovu Zdeněk Kettner, s ním však nesouhlasí. „LGBTQI+ komunita nemá žádné historické opodstatnění,“ uvedl. Informuje o tom server iDNES.
Neshodli se ani ohledně zavádění nového vzdělávacího rámce. Kettnerovi vadí například upouštění od chronologické výuky dějepisu. Bek ale podotkl, že od tohoto stylu výuky se nemusí hned upouštět, je však podle něj důležitější učit studenty větší hloubku pohledu než jen data. „Učitelé mají zdravý rozum a ten rámec, který teď modernizujeme, otevírá nové přístupy,“ oponoval.
V pořadu řešili i problém šikany. Podle ministra by mohlo pomoci navýšení počtů školních psychologů. „Pořád věřím, že to jsou spíš excesy, ale ta odpověď státu musí být systematická,“ upozornil. Kettner navrhl i formu řešení, podle něj by mohlo pomoci zavést možnost podmínečného vyloučení, aby spolu agresor a oběť nepřišli do styku. Ministr upozornil, že takovéto případy zpravidla nemají plošné řešení.