Problém se nejprve podařilo vyřešit, následně se ale rozjel nanovo.
Internetové i mobilní bankovnictví Fio Banky nefunguje, problém se týká i aplikace e-Broker. Na vině je kybernetický útok, jak banka uvedla na sociálních sítích.
„Katastrofa a nezvládnutí situace,“ píši klienti
„V důsledku kybernetického DDoS útoku může být dočasně nedostupné naše bankovnictví, e-Broker nebo platby kartou na internetu,“ napsala Fio banka na X už ve středu. Spolu s omluvou a poděkováním za trpělivost uvedla, že citlivá data ani finance v ohrožení nejsou.
Ve čtvrtek banka uvedla, že přihlášení do bankovnictví i dalších služeb je opět dostupné. To se ale změnilo hned následující den. „DDoS útok bohužel opět nabral na intenzitě, a tak naše aplikace mohou být nedostupné. Situaci intenzivně řešíme,“ informovala Fio banka na Facebooku v pátek dopoledne.
Podle nejnovějších komentářů právě pod facebookovým příspěvkem některým lidem bankovnictví stále nefunguje. „Můžete už konečně to internetové nebo mobilní bankovnictví obnovit? Abych se téměř dva dny nedostal k penězům, mi přijde jako totální katastrofa a nezvládnutí situace z vaší strany,“ píše jeden z uživatelů.
„Chápu, že se to může stát, ale abych každý den zjišťoval, že to nejede už týden, to je trochu moc. Mimochodem aspoň byste mohli klienty informovat e-mailem, SMS. Ne každý má Facebook,“ dodává další.
„Proti útokům aktivujeme různá opatření. Musíme vždy situaci pečlivě vyhodnocovat, zvlášť když daná omezení chceme vypnout, protože vždy hrozí, že útok znovu zesílí. To se stalo právě dnes ráno. Kolegové situaci intenzivně řeší a pracují na tom, aby systémy byly opět co nejdříve plně funkční pro všechny klienty,“ řekl v pátek serveru Novinky mluvčí banky Jakub Heřmánek.