V řetězci potravin Kaufland můžeš nově koupit výhodně ovoce a zeleninu ze specializovaných stojanů. Kaufland tím chce snížit množství potravinového odpadu. Kde ještě po zlevněných taškách koukat?
Kaufland zavádí kampaň Nekrm koš!, kdy ve vyhrazených stojanech najdeš zlevněné ovoce a zeleninu. Řetězec o novince informoval před pár dny v tiskové zprávě.
„Takzvané slevové displeje budou postupně instalovány do všech prodejen. Budou sloužit k prezentaci zlevněného zboží z úseku ovoce a zeleniny. V prvotní fázi projektu najdou zákazníci na těchto stojanech originálně balené zboží od dodavatelů společnosti Kaufland. Výše slevy a finální cena produktu pak budou uvedeny na speciální slevové etiketě umístěné na balení,“ popisuje Kaufland na svých stránkách.
Podobnou akci zavedl už dříve Lidl, který nabízí tašky. V rámci projektu S Lidlem šetříme jídlem prodává například i tři kilogramy ovoce a zeleniny za 25 korun. V prodejnách také najdeš koutek se zlevněným zbožím, kterému se blíží datum spotřeby.
Obdobu nedávno zavedla i Billa, která v rámci Nejsme k zahození taktéž nabízí tašky. „Ovoce a zelenina nabízené v tomto sortimentu jsou určené k okamžité spotřebě. Jedná se mnohdy o plody, které mají vyšší stupeň zralosti, proto bychom je při standardních kontrolách z regálů na prodejnách vyřadili. Své upotřebení může nicméně stále najít při přípravě teplých pokrmů, salátů nebo nápojů k doplnění vlákniny,“ uvedla tehdy mluvčí Dana Bratánková.
Řetězec Pennyspolupracuje s aplikací Nesnězeno. Za 79 korun si v ní mohou zájemci koupit připravený balíček s ovocem, zeleninou, pečivem nebo chlazeným zboží, kterému ten den končí trvanlivost. Na některých prodejnách najdeš bedýnky přímo ke koupi i bez aplikace.