Celá rekonstrukce vyjde na 1,293 miliardy korun a stanice bude po většinu roku 2026 uzavřená.
Stavební práce ve stanici metra Flora mají dohromady trvat přes dva roky. V rámci rekonstrukce dojde k výměně eskalátorů, dále pak distribuční transformovny a vybudování úplně nových výtahů. Do provozu byla totiž stanice uvedena v roce 1980 a od té doby neprošla žádnou zásadní rekonstrukcí.
„V první etapě, která potrvá do začátku února, budou probíhat přípravné práce za plného provozu stanice, pouze s nezbytnými lokálními zábory. Dojde k částečnému odstrojení obkladů a k přípravě na samotné uzavření stanice, které je nezbytné pro výměnu eskalátorů a sanace průsaků,“ říká Jaroslav Kristen, technický ředitel Dopravního podniku Praha – Metro.
Stanice se zavře 2. února. Lhůta uzavření by měla být stejná jako u stanice Jiřího z Poděbrad, u níž rekonstrukce trvala deset měsíců. „Během této doby budou vlaky stanicí pouze projíždět sníženou rychlostí,“ doplnil Kristen.
Mimo nové eskalátory a osvětlení, si lidé po rekonstrukci všimnou i nových podhledů a obkladů. „Velmi důležité z pohledu bezpečnosti je doplnění druhého výstupu ze stanice a v neposlední řadě snížení energetických nároků provozu metra díky instalaci nejmodernějších, úsporných zařízení,“ uvádí Kristen. Flora se tak stane 49. bezbariérovou stanicí pražského metra.