Roční chlapec na Bruntálsku se ocitl v přímém ohrožení života, když upadl do bezvědomí v důsledku febrilních křečí – záchvatů vyvolaných horečkou, které typicky postihují malé děti.
Vystrašení, ale pohotoví rodiče okamžitě zavolali na tísňovou linku 155. Operátorka záchranné služby během 36 sekund vyslala na místo lékařskou posádku, ale kritických 14 minut do jejího příjezdu bylo klíčové pro poskytnutí laické pomoci.
Díky videohovoru, který dispečerka navázala s rodiči přes aplikaci Záchranka, mohla vizuálně zhodnotit nedostatečné dýchání dítěte. Na základě jejích přesných pokynů pak tatínek prováděl umělé dýchání, čímž dítěti zachránil život. Chlapec byl nakonec předán nemocničnímu personálu ve stabilizovaném stavu.
Záchranáři považují videohovor za velký benefit a velmi výhodné opatření, zejména u vážně ohrožených pacientů. Vizuální zhodnocení stavu pacienta v reálném čase dává operátorovi*operátorce větší jistotu a umožňuje přesnější instrukce k poskytování první pomoci, neboť svědci bývají často vyděšení a nejsou schopni přesně odpovídat na otázky. Videohovor, k němuž je potřeba chytrý telefon a mobilní data či wi-fi, navazuje dispečer*dispečerka po posouzení situace zasláním odkazu volajícímu, obvykle přes aplikaci Záchranka.
 
             
         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                             
                             
                             
                             
                             
             
             
             
             
             
            