Kampaň Rychlokuřata má zajistit lepší podmínky pro kuřata v českých chovech. Do dražby obrazů na její podporu se zapojilo několik českých osobností.
O víkendu skončila dražba obrazů známých osobností na podporu kampaně Rychlokuřata, která usiluje o lepší podmínky kuřat chovaných na maso. Své obrazy, které vygenerovali pomocí umělé inteligence, dražili Tomáš Zástěra, Tamara Klusová, Šimon Bilina nebo Jakub Bína. Celkem se na podporu kampaně vybralo 125 tisíc korun.
V dílech se objevovaly motivy kuřat ve stylu bojovníků ze Star Wars, soutěžících v Survivoru nebo jako dávno vyhynulý druh. Autoři a autorky obrazů do svých výtvorů dle Obránců zvířat vložili „něco ze sebe“. Například Tamara Klusová složila i báseň a nespokojila se s výtvorem umělé inteligence, takže do obrazu zasahovala i vlastnoručně.
„Když umělá inteligence podle zadaných klíčových slov vytvořila můj obraz, tak jsem najednou cítila, že abych se s tím dokázala ztotožnit a podepsat se pod ten obraz, tak musím společně s umělou inteligencí ten příběh nějak dovyprávět. Zvolila jsem tedy zlaté pláty, které jsem kladla na obraz,“ popsala Klusová vznik svého obrazu.
Díky podpoře známých osobností mají podle Obránců zvířat kuřata v českých chovech naději na lepší zítřky.
„Stále více známých osobností veřejně vystupuje na podporu lepších životů kuřat. Stále více lidí se přidává na web www.rychlokurata.cz a volá po změně. Bohužel finální rozhodnutí je na supermarketech působících na českém trhu. Jejich veřejné prohlášení, že skoncují s prodejem rychlokuřat, by pozitivně ovlivnilo 140 milionů zvířecích životů ročně,“ popisuje situaci koordinátor kampaně Rychlokuřata Radim Trojan.