Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
TASR
12. července 2023 v 9:32
Čas čtení 0:56

Evropské město zavádí vyšší poplatky za větší auta. Chce tím bojovat proti „autoobezitě“

Kategorie:
Zahraničí
Uložit Uložené
Evropské město zavádí vyšší poplatky za větší auta. Chce tím bojovat proti „autoobezitě“
Zdroj: Unsplash/Michael Fousert

Francouzské hlavní město Paříž se rozhodlo zavést vyšší poplatky za parkování pro vozidla typu SUV.

Chce tak bojovat proti stále těžším, větším a silnějším autům, která podle tamních představitelů nemají v ulicích měst co hledat. V úterý to uvedl deník The Guardian, informuje TASR.

Město ještě nesdělilo přesné parametry, podle kterých se budou SUV posuzovat. Elektrická auta a větší rodinná auta pro vícedětné rodiny by však měla být osvobozena od zvýšených poplatků za parkování, které vstoupí v platnost 1. ledna 2024.

Městští poslanci v Paříži nová nařízení o parkovací politice jednomyslně schválili ještě v červnu. Člen městské rady Frédéric Badina-Serpette uvedl, že cílem je bojovat proti tzv. autoobezitě, tedy neúprosnému zvyšování hmotnosti a velikosti aut ve francouzských městech, ale zejména v Paříži.

Počet vozů SUV v ulicích Paříže stoupl podle oficiálních statistik za uplynulé čtyři roky o 60 procent. Tato auta v současnosti tvoří až 15 procent ze všech 1,15 milionu aut, která ve francouzské metropoli každý večer parkují.

12. července 2023 v 6:00 Čas čtení 3:54 Tropy v práci: Jak by měla foukat klimatizace a kdy máš nárok na kratší pracovní dobu? Tropy v práci: Jak by měla foukat klimatizace a kdy máš nárok na kratší pracovní dobu?

Městští poslanci doufají, že zvýšené poplatky odradí potenciální majitele SUV od koupě takových vozidel a naopak je povzbudí, aby kupovali menší a lehčí automobily.

Viceprimátor Paříže zodpovědný za veřejná prostranství a dopravní politiku David Belliard uvedl, že auta SUV se „do městského prostředí moc nehodí“.

„Nejsou zde horské ani prašné cesty... V Paříži jsou SUV naprosto zbytečná. Navíc jsou i nebezpečná a těžkopádná a na jejich výrobu se spotřebovává příliš mnoho zdrojů,“ dodal Belliard.

The Guardian dodává, že podobný krok jako Paříž v budoucnosti chystají i města jako Lyon nebo Grenoble.

Domů
Sdílet
Diskuse