Správa železnic zveřejnila vizualizace nádraží v Bubnech, v okolí má vzniknout zcela nová čtvrť. Nová nádražní budova má ale vzniknout už do roku 2025.
V Bubnech by do roku 2040 měla vzniknout obrovská nová čtvrť, kterou propojí i nová železniční trať. Nejdříve ale na místě vznikne nová nádražní budova, stanice Praha-Bubny by měla být dokončena už za dva roky. Správa železnic stavbu zahájila na začátku letošního roku a nyní zveřejnila i její nové vizualizace.
„Práce na bubenské nádražní budově pokračují podle plánu. Stavbaři provádějí vrty a pracují na podkladních betonech,“ uvedl spolu s bližší podobou stavby na svém Twitteru generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Moderní nádraží zlepší dostupnost
Moderní nádraží, které navrhlo studio Jakub Cigler architekti, bude propojeno s městem a umožní snadný přestup na metro i tramvaj.
V úseku Praha-Bubny a nově vzniklé zastávce Praha-Výstaviště bude nová zcela elektrifikovaná dvoukolejná trať, která nahradí původní jednokolejnou. Stávající stanice Praha-Bubny se navíc posune blíž ke stanici Vltavská, čímž vznikne přímý přestup na metro linky C i na tramvaj. I část železniční tratě, která povede převážně po nadzemní estakádě, by měla být uvedena do provozu už za dva roky.
Kromě nádraží i Památník ticha, byty a administrativní budovy
Na výstavbu nádraží by mala pozvolně navázat také rekonstrukce původního nádraží, které se promění v Památník ticha. Bude připomínat, že odsud během druhé světové války odjelo na smrt na padesát tisíc lidí.
Bubny jsou ale také největším pražským brownfieldem, tedy nezastavěným územím přibližně o velikosti Starého Města. Kolem roku 2040 by měla být dokončená čtvrť, kde vznikne jedenáct tisíc nových bytů a administrativní centrum se dvaceti devíti tisíci pracovními místy. Proměnu celého území odstartovala soutěž na Vltavskou filharmonii, která vznikne na břehu řeky.