Sociální demokraté v kampani do blížících se eurovoleb vsadili na negativní kampaň cílící na současnou vládu a představují vlastní úsporná opatření k řešení krize. Billboardy s Petrem Fialou jako čertem a heslem Lidskost místo sobectví jim firma zatrhla.
Na všemožných materiálech ke kampani srovnávají svou vizi s vládní politikou, která je podle nich sobecká a chaotická. Některé vizualizace zobrazují premiéra Petra Fialu (ODS) jako čerta s vyplazeným jazykem. „Chceme hravou formou upozornit na chyby a nedostatky, které vláda dělá. Svými škrty chce utahovat opasky, ale utahuje si přímo z lidí. My si proto utahujeme z vlády,“ zdůvodnila strana.
Billboardy nebudou
Vládní koalice podle předsedy Socdem Michala Šmardy plní pouze program ODS a populistická opozice nepředkládá žádná řešení. Strana Socdem, donedávna ČSSD, tradiční ideový soupeř pravicové ODS, proto v neděli představila vlastní ozdravný balíček, který má státu ušetřit až 200 miliard korun.
Socdem ale s kampaní narazila, když společnost BigBoard odmítla billboardy vyvěsit. Strana si je podle Šmardy ale řádně objednala. Odmítnutí billboardů označil za cenzuru, podle něj je společnost BigBoard ve vleku ODS.
„Naše právní oddělení vizuál posoudilo a došlo k závěru, že nesplňoval zákonné náležitosti potřebné k tomu, aby mohl být vylepen,“ sdělila PR manažerka společnosti BigBoard Pavlína Stránská.
Šmarda věří v návrat do sněmovny
Kampaň sociálních demokratů, kteří v posledních volbách vypadli ze sněmovny, nese název Lidskost místo sobectví. „Náš plán je založený na tom, že se nesmí zvyšovat daně zaměstnanců, kteří mají průměrnou mzdu nebo nižší, že se nesmí zvyšovat daně drobným živnostníkům a nesmí se útočit na ty nejslabší,“ popsal předseda strany své vize. Dvouletou kampaň zakončí až sněmovní volby v roce 2025 a Šmarda věří, že se sociálním demokratům podaří návrat do sněmovny.