Prostor před hlavním nádražím v Praze čeká obnova. Měla by vzniknout dřevěná střešní konstrukce, která zvelebí tzv. „Sherwood“.
Vítězný návrh Šťastný hlavák pochází z kodaňského studia Henning Larsen Architects. Představili ho zástupci Prahy a Správy železnic v pražském Centru architektury a městského plánování. Konsorcium českého studia re:architekti skončilo na třetím místě.
Architekti dostali za úkol navrhnout řešení, která propojí odbavovací halu, Vrchlického sady a plánovanou tramvajovou zastávku. Nová tramvajová trať by měla vést od Národního muzea do Wilsonovy a Washingtonovy ulice až k odbavovací hale a následně Opletalovou až do Bolzanovy ulice. V plánu je i budoucí přestup na plánovanou linku metra D. Přeměna by měla začít v roce 2028 a město bude stát asi dvě miliardy korun.
Na proměnu čekaly Vrchlického sady několik let. Nový návrh by měl prostor více otevřít a měla by tak zaniknout slepá místa, kde musí pravidelně zasahovat policie. Impulsem pro změnu byl neutěšený stav nádraží, parku a téměř dvojnásobný nárůst cestujících v budoucnu. Informoval o tom na síti X (dříve Twitter) pražský náměstek pro rozvoj Petr Hlaváček.
Plánovanou rekonstrukci na svém facebooku sdílel i náměstek primátora Zdeněk Hřib. Mimo jiné uvedl, že projekt bude vzbuzovat diskuse, což je u moderní architektury světových kvalit žádané. No a měl pravdu, první reakce na sebe totiž nenechaly dlouho čekat. Takhle se třeba ozval umělec Pavel Karous:
A co dalšího lidé psali?