Módní řetězec Zara ze svého sortimentu po vlně kritiky stáhl svoji kampaň, která podle kritiků na sociálních sítích připomínala ničení ve válkou postiženém Pásmu Gazy.
Kampaň s názvem „The Jacket“ vznikala v kulisách nápadně připomínajících záběry z aktuálně probíhající války. Autoři a autorky v ní použili různé artefakty – například sochy bez končetin či skříně připomínající ruiny vybombardovaných domů.
Kritika na sebe nenechala dlouho čekat. Instagram Zary zaplavily negativní komentáře, v nichž lidé označovali kampaň obchodu za urážlivou a zesměšňující lidskou tragédii a utrpení. Po zveřejnění kampaně se na sociálních sítích objevil trend v podobě hashtagu #BoycottZara, který jen na TikToku nasbíral více než 30 milionů zhlédnutí, informoval web People.
Před některými prodejnami se dokonce objevili protestující s transparenty odsuzujícími kampaň. Jeden z protestů se uskutečnil před prodejnou v Tunisu, hlavním městě Tuniska. Podle agentury Reuters tam protestující mávali palestinskou vlajkou, jedna z výloh obchodu byla dokonce potřísněna červenou barvou.
Zara se vůči kritice ohradila
Řetězec se rozhodl na kritiku reagovat a v pondělí kampaň stáhl ze svých webových stránek i sociálních sítí. Stažení kampaně Zara oznámila na svém instagramu. „Bohužel se někteří zákazníci cítili těmito obrázky, které jsme nyní odstranili, uraženi. Viděli v nich něco, co zdaleka neodpovídalo záměru při jejich vytváření,“ stojí v příspěvku.