Minulý týden v noci ze čtvrtka na pátek během cesty na východní Slovensko čekal na mladý pár zážitek, který si bude dlouho pamatovat. V lůžkovinách našel štěnice.
„Zhruba po dvou hodinách jízdy začala partnerku svědět ruka,“ uvedl poškozený Vojtěch B. a dodal, že na těle se jí objevily zarudlé kousance. V čalounění a lůžkovinách posléze našli štěnice. „Stačil jsem udělat pouze pár snímků a poté jsme rychle vzali věci a oddíl opustili,“ dodal. O problému informovali vlakvedoucí, která je přemístila do jiného vagonu.
Dopravce údajně situaci řeší. „Tento případ jsme zaznamenali a v současné době se jím aktivně zabýváme,“ popsala pro iRozhlas manažerka společnosti RegioJet Alexandra Janoušek Kostřicová. Ve stejném kupé jeli i další cestující. Jak s nimi byla situace řešena, není jasné.
RegioJet zákazníkům nabídl kompenzaci jízdného. „V případech, kdy dojde k zasažení cestujících, poskytujeme i dodatečnou pomoc, včetně pokrytí nákladů na dezinfekci či dezinsekci,“ vylíčila. Ačkoliv Vojtěch se svou partnerkou peníze dostali, komunikaci společnosti považují za nedostačující. Problém ihned po příjezdu nahlásili písemně i na informační lince, odpovědi se však nedočkali. Když zavolali na linku znovu, sdělili jim, že reklamace byla sice odeslána, ale že přepravce má 30 dní na vyjádření. „Celá situace byla a vlastně stále je velmi nepříjemná,“ doplnil.
Vozy by však již měly být bezpečné. „Ve vlacích provádíme pravidelnou dezinfekci a dezinsekci. Pokud je výskyt nahlášen, přijímáme okamžitá opatření, vůz je odstaven a je provedena dezinfekce a dezinsekce mimo plánovaný harmonogram,“ upozornila Janoušek Kostřicová.