Sami vývojáři o tom netuší. K zjištění GPS dat v aplikacích slouží reklamy.
Mobilní aplikace a hry, přestože o tom ani nemusí vědět, spadají do reklamního průmyslu. Ten sbírá citlivé údaje o poloze. Data pak putují k firmám, které již dříve obchodovaly s geolokačními údaji uživatelů po celém světě.
Hackeři odhalili tyto neetické praktiky, kdy pronikli k datům Gravy Analytics, specializující se na geolokační sběr dat. Problém spočívá v tom, že tento sběr dat probíhá bez vědomí jak vývojářů, tak uživatelů chytrých telefonů.
Cílem firmy je zobrazit reklamu konkrétnímu uživateli v aplikaci. Dále má možnost sledování, odposlechu a získávání geolokačních dat. Gravy Analytics uchovává desítky milionů souřadnic mobilních telefonů po světě.
Podle webu Mobilmania jde například o tyto konkrétní aplikace:
- Cand Crush Saga
- Temple Run
- Subway Surfers
- Call of Duty: Mobile
- Harry Potter: Puzzles & Spells
- My Period Calendar & Tracker
- MyFitnessPal
- Tumblr
- Yahoo E-mail
- Microsoft 365
- Flightradar24 a další