The WindRunner bude skoro dvakrát větší než Boeing 737. Společnost Radia ho vyvíjí, aby umožnila snažší přepravu lopatek pro větrné elektrárny.
Letadlo, jehož nákladní prostor bude 12x objemnější než celý objem Boeingu 747. Tak má vypadat nové gigaletadlo, které vyvíjí společnost Radia. „Délka lopatek větrných elektráren by v budoucnu mohla dosáhnout až 100 metrů a současná dopravní infrastruktura sotva stačí na 70metrové lopatky,“ píše společnost Radia na svém webu a tím ospravedlňuje vývoj megaletadla.
Jejich plán je přizpůsobit letadlo tak, aby mohlo přistát i mimo přistávací plochy, kdekoliv na poušti. Tam plánuje CEO společnosti Radia expandovat obří větrné farmy, jako jsou na moři, a zvětšit velikost samotných turbín. „Mohou zdvojnásobit nebo ztrojnásobit ekonomicky využitelnou půdu v USA pro větrné farmy,“ popisuje svůj plán a tvrdí, že by do roku 2050 mohli spustit výrobu přes milionu superturbín po celém světě.
Pokud se jim plán podaří dodržet, tak letadlo WindRunner bude mít na délku 108 metrů a rozpětí křídel 80 metrů. To překoná zatím největší letoun, který byl kdy zkonstruován, Antonov An-225. Ten byl postaven v 80. letech v Sovětském svazu a byl zaparkován na letišti v Hostomelu na severozápad od Kyjeva, kde ho začátkem roku 2022 zničily ruské útoky.