Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
Kateřina Viková
12. června 2023 v 15:19
Čas čtení 0:42

Téměř polovina Čechů a Češek obtížně vychází s příjmy

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Téměř polovina Čechů a Češek obtížně vychází s příjmy
Zdroj: Pixabay/volně k užití

Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM) během dubna a května realizoval průzkum o socioekonomické situaci českých domácností. Vyplynulo z něj, že 53 % domácností vychází s příjmy snadno, naproti tomu téměř polovina (46 %) s příjmy vychází obtížně.

Socioekonomická situace v Česku se však zlepšuje. Ve srovnání s posledním šetřením z období září a říjen 2022 došlo k šestiprocentnímu snížení podílu těch, kteří se svými příjmy vychází obtížně, a naopak vzrostl (rovněž o 6 procentních bodů) podíl těch, kteří se svým příjmem vycházejí snadno. Informuje o tom tisková zpráva.

Za chudé se považuje pětina domácností 

Ve velmi obtížné finanční situaci se v průběhu posledních 12 měsíců podle získaných dat ocitla více než pětina (21 %) domácností.

Sedm desetin (70 %) českých občanů a občanek nepovažuje svou domácnost za „ani bohatou, ani chudou“. Pětina lidí (20 %) se domnívá, že jejich domácnost je chudá. Na druhé straně za bohatou svoji domácnost označila desetina (10 %) respondentů.

Nedostatečná míra uspokojení v různých oblastech spotřeby je nejnižší u základních životních potřeb, jako je jídlo, oblečení a běžné potřeby pro domácnost (9 % domácností mělo problém s jejich uspokojením) a uhrazování výdajů na zdravotní péči, léky a pomůcky (8 % uvedlo, že má jejich domácnost problém s jejich uspokojením). Nejvyšší je pak u luxusního zboží, přibližně sedm z deseti (69 %) domácností uvedlo, že na takové zboží nemají.

Domů
Sdílet
Diskuse