Americký řetězec rychlého občerstvení Burger King se ve Spojených státech dopouští klamavé reklamy.
Žaloba totiž tvrdí, že hamburgery, které jsou známé pod názvem Whopper, jsou na obrázcích mnohem větší, než je tomu ve skutečnosti, a to o více než třetinu. Také prý obsahují mnohem méně masa, než reklama slibuje. Společnost na nařčení zatím nereagovala. Podobné žalobě čelí v USA i konkurenční McDonald's a Wendy's.
Podvod na hladové zákazníky?
V hromadné žalobě proti společnosti Burger King se píše, že Whopper vypadá na jídelním lístku a v reklamách o 35 procent větší a obsahuje více než dvojnásobné množství masa ve srovnání s tím, co je následně zákazníkům a zákaznicím servírováno ve skutečnosti. Řetězec tím dle dalšího vyjádření v žalobě „podvádí hladové zákazníky“.
Žaloba byla podána u soudu na Floridě, kde žije jeden z žalobců Walter Coleman. Další z nich, Madelyn Salzman, zde pracuje na částečný úvazek. Zbylí žalobci, Marco DiLeonardo a Matthew Fox, jsou z New Yorku. V dokumentu, který má k dispozici server Law And Crime, píší, že Burger King začal ve svých reklamách podstatně nadhodnocovat velikost svých hamburgerů už v roce 2017. Svá tvrzení skupina žalujících dokládá fotografiemi reklamních snímků a skutečných produktů, které zakoupili.
„Jednání firmy Burger King je znepokojivé, obzvláště nyní, kdy je inflace velmi vysoká a rostou i ceny potravin, zejména masa. Mnoho spotřebitelů s nižšími příjmy se potýká s finančními problémy,“ píše se v žalobě dále. Žalující strana po Burger Kingu žádá finanční odškodnění a nápravu klamavého chování. „Cílem žaloby je přimět společnost Burger King a další řetězce rychlého občerstvení, aby inzerovaly své položky menu způsobem, který odpovídá realitě,“ doplnil právník Anthony J. Russo.
Společnost Burger King se k probíhajícímu sporu odmítla vyjádřit. Už dříve ale sdělila, že „není povinna dodávat hamburgery, které vypadají přesně jako na obrázku“. Okresní soudce Roy Altman v rozsudku uvedl, že konečné slovo bude na porotě. Odmítl však tvrzení, že společnost Burger King klamala zákazníky svými televizními a internetovými reklamami.
Americký Burger King nečelí podobné stížnosti poprvé, naposledy jej za klamavou reklamu žaloval zákazník v loňském roce. Soudním sporům čelily nedávno i další populární fastfoodové řetězce. Začátkem tohoto roku někdo podal žalobu na společnost Taco Bell za prodej pizzy a wrapu, které údajně obsahovaly jen polovinu náplně, než bylo inzerováno. Další žaloby se týkaly i McDonald's a Wendy's.