Majitel sociální sítě X si opět podřízl větev, na které seděl. Kvůli nevhodnému vyjadřování se od něj odvrátilo několik společností.
Poté, co Elon Musk na své sociální síti X (bývalý Twitter) sdílel antisemitský a nacistický příspěvek, čelí masivním problémům. Od jeho online platformy se totiž odvrací čím dál více významných reklamních klientů včetně Applu. Píše o tom The New York Times.
K příspěvku na X, který hlásal, že Židé šíří „nenávist vůči bílým lidem“, se ve středu vyjádřil samotný Elon Musk, což okamžitě spustilo vlnu kritiky. Pod příspěvek totiž napsal, že má autor „skutečnou pravdu“.
Společnost Apple vynakládala na sociální síť X desítky milionů dolarů ročně. Po přešlapu Elona Muska se však, podobně jako další společnosti, rozhodla pozastavit svou reklamní činnost. Spolu s ní tak činily i Disney, Lionsgate či Paramount Global. Společnost IBM ve čtvrtek také oznámila, že pozastavuje na X svoji reklamu. Podle listu The New York Times tam chtěla společnost v tomto čtvrtletí utratit jeden milion dolarů.
X se již v současnosti zmítá v obtížné ekonomické situaci. Musk několikrát přiznal, že jeho příjmy z reklamy jsou jen přibližně poloviční ve srovnání s obdobím, kdy platforma fungovala jako Twitter. Mluvčí společnosti X se k pozastavení reklam odmítl vyjádřit a společnost Apple nereagovala.
Reagoval i Bílý dům
V pátek nevhodné chování a šíření protižidovské konspirační teorie Elona Muska odsoudil i Bílý dům. Mluvčí Bílého domu Andrew Bates v prohlášení uvedl, že je „nepřijatelné opakovat tak ohavnou lež, která stojí za nejsmrtelnějším činem antisemitismu v amerických dějinách, a to kdykoli, natož ještě měsíc po nejsmrtelnějším dni pro židovský národ od holocaustu“. Musk totiž souhlasil s příspěvkem, který obviňoval Židy, již čelí antisemitismu během války mezi Izraelem a Hamásem.