Vlaky, autobusy, trolejbusy, auta, kola, metro a tramvaje, to vše by se mělo nacházet na nově vybudovaném terminálu Smíchov.
Na stavbu nové dopravní budovy vypíše město soutěž, shodla se na tom Rada hlavního města Prahy. Toto rozhodnutí však musí odsouhlasit i pražské zastupitelstvo. Terminál by se měl začít stavět na konci příštího roku a hotový by měl být v roce 2030.
Nová hala by měla pojmout několik druhů dopravy. Terminál bude dle plánů vybudován nad současnými kolejemi a přesunout by se tam mělo i autobusové nádraží, které se momentálně nachází v ulici Na Knížecí. U terminálu je plánované i parkoviště P+R. To by mělo kromě stání pro auta nabídnout i tisícovku míst pro jízdní kola.
Mělo by také vzniknout nové zázemí pro cestující a místo například pro obchody nebo restaurace. Revitalizace se dočká ulice Nádražní. Tramvajové koleje by se měly posunout dále od domů a počítá se i s vysázením stromořadí.
Mrkni do galerie:
„Ambicí studie je uspořádat prostor Na Knížecí tak, aby se obraz místa změnil v jasně definované náměstí s důstojným vyústěním nového pěšího bulváru,“ cituje architekty ze studia A69, kteří projekt připravili spolu se společnostmi Sudop EU, Sudop Praha a Metroprojekt, server CzechCrunch.
Samotné nádraží bude rekonstruovat Správa železnic. Již začala zbouráním lávky, která vedla ze severního nástupiště, a plánuje výstavbu nových nástupišť. Po rekonstrukci by mělo být na nádraží osm kolejí s nástupištěm u každé z nich. Ty doplní také dvě dopravní koleje pro nákladní vlaky. Nástupiště budou spojena podchody a nové nádraží doplní i eskalátory a výtahy. Rekonstrukce poté bude čekat i na historickou budovu nádraží. Smíchovské nádraží je podle Správy železnic třetím nejvytíženějším nádražím v Praze, rekonstrukcí chce zlepšit cesty do centra i přestup na městskou dopravu.